השוק

הסנאט מגבה את ביידן: אושרה העלאת תקרת החוב האמריקנית

לפנות בוקר הסנאט בארה"ב אישר את הצעתם של מקארתי וביידן להעלאת תקרת החוב של ארה"ב עד שנת 2025
מערכת ice | 
דולרים (צילום pexels)
ימים ספורים לאחר שביידן ויו"ר בית הנבחרים מקארתי הגיעו להסדר בנוגע להעלאת תקרת החוב האמריקנית, היום (שישי) מדווח כי הסנאט אישר את ההצעה ברוב גדול של 63 לעומת 36, כך לפי ה-BBC.
הצעד מגיע לאחר חודשים בהן ג'נט ילן, שרת האוצר, הזהירה כי כבר בחודש יוני ארה"ב תגיע לרף שלה וכך תיכנס במהרה לחדלות פירעון. ההסכם בין ביידן למקארתי כולל גם את שנת 2025 וכעת לאחר האישור הוא יועבר חזרה לנשיא לחתימה סופית.
נכון לעת זו ההסכמות מונעות משבר נוסף בכלכלה העולמית. כמו כן, הוסכם כי ההוצאות של הממשלה בשנה הבאה, ללא תקציב ביטחון, יהיו זהות לשנה זו ויעלו באחוז בודד בשנה העוקבת 2025. תקציב הביטחון לא ישתנה ועדיין יעלה ב-3% בשנה הבאה, בהתאם לתוכנית של ביידן. החוב עומד על כ-31.4 טריליון דולר.
 
בינתיים, יתרת המזומנים של משרד האוצר ירדה. מנתונים מאתר המחלקה עולה כי יתרת המזומנים ירדה ל-49.473 מיליארד דולר ביום רביעי, ירידה מכ-76.5 מיליארד דולר שהיו ברשותו בסוף יום שלישי. כאשר יתרת המזומנים של משרד האוצר יורדת, מספר הולך וגדל של אנשים בארצות הברית ובמדינות אחרות ברחבי העולם שווים יותר ממה שיש לממשלה.
 
מדד המיליארדרים של פורבס, המפרסם דירוג יומי של האנשים העשירים בעולם על בסיס שווי נקי, מראה כי 25 האנשים העשירים בעולם הם למעשה בעלי שווי נקי גבוה יותר מסכום הכסף שיש למשרד האוצר האמריקני כיום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה