השוק

בנק אוף אמריקה: הריבית בבריטניה צפויה להמשיך לעלות

האינפלציה בבריטניה נמשכת ובבנק אוף אמריקה מפרסמים דו"ח חדש בו הם טוענים כי בבריטניה צפויות להיות עוד שלוש עליות ריבית נוספות. התחזיות הפסימיות ממשיכות גם בנוגע להאטה בצמיחה
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
בנק אוף אמריקה בדו"ח חדש בו הוא מעריך כי בבריטניה צפויות להיות עוד שלוש עליות ריבית נוספות. על פי הדו"ח, לבריטניה יש בעיית אינפלציה מושרשת שלדעת בנק אוף אמריקה נובעת מגידול פוטנציאלי חלש בהיצע.
הצפי לצמיחה רבעונית ממוצעת בשנת 2023 בבריטניה תהיה רק 0.2%, שתאט לקצב נמוך יותר של 0.1% בשנת 2024. בעקבות האינפלציה המתמשכת בבריטניה, צפויות יותר עליות ריביות וכאמור הציפייה הינה לשלוש עליות ריביות נוספות בגובה של 25 נקודות בסיס עד ל-5.25%. בנק אוף אמריקה צופה כי ריבית הבנק בסוף 2024 תתייצב על 5%.

בריטניה סבלה מארבעה זעזועים של אספקה: מחירי אנרגיה, שרשראות אספקה, ברקזיט וחולה בכוח האדם. מארבע סיבות אלה בנק אוף אנגליה צריך לשמור על שיעורי הריבית גבוהים יותר למשך זמן רב יותר מאשר כלכלות מפותחות אחרות.
בבנק אוף אמריקה מצביעים על כך שסקרים מצביעים על שיפור הצמיחה, אך התמונה הגדולה נותרה שכלכלה בריטניה קפאה מאז מאי אשתקד, כאשר ההכנסה הריאלית של משקי הבית החלה לרדת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה