השוק

דו"ח חזק לבינלאומי: הרווח הנקי הוכפל; יחלק דיווידנד גדול

הבנק הבינלאומי, שנחשב לשמרני ביותר במערכת הבנקאית, הכפיל את הרווח הנקי; הבנק יחלק דיווידנד של 35% מהרווח וזה אומר חלוקה של 220 מיליון שקל; התשואה על ההון העצמי של הבנק זינקה ל-23.6%
ניצן כהן |  2
סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, תמר מצפי)
הבנק הבינלאומי, שנחשב לבנק השמרני במערכת הבנקאית, הכפיל את הרווח הנקי שהסתכם ב-631 מיליון שקל. הבנק יחלק דיווידנד של 220 מיליון שקל שמהווים 35% מהרווח הנקי. התשואה על הונו העצמי של הבנק עומדת על 23.6%.
בשקט בשקט מצליחה סמדר ברבר צדיק, שהיא המנכ"לית הוותיקה ביותר בעולם הבנקאות הישראלי, להביא את הבנק לשיעורי צמיחה מרשימים. למשל, פיקדונות הציבור גדלו ברבעון הראשון ב-12.6% בשנה האחרונה. הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-631 מיליון שקל לעומת 322 מיליון שקל.
הכנסות הבנק זינקו ל-1.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה, זינוק של 45% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הממוני עלה ביותר מ-70% והסתכם ב-1.33 מיליארד שקל. חברת כרטיסי האשראי כאל תרמה לרווח הנקי של הבינלאומי לא פחות מ-65 מיליון שקל, לעומת 17 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד.
יחס הנזילות של הבנק, שהוא הנתון החשוב ביותר במערכת הבנקאית אחרי ההון העצמי ברובד הראשון והוא זה שאמור לתת מענה למשיכות כסף בזמני משבר, צמח בבינלאומי ברבעון הראשון של השנה ל-131% לעומת 127% ברבעון הרביעי של השנה.
בדו"ח של הבינלאומי עולה עוד נתון שנחשב לשמרני מאוד, והוא לא רע כשאנחנו מדברים על עולם של ריבית עולה והיחלשות של משקי הבית. ההפרשה לחובות מסופקים בבינלאומי הסתכמה ב-72 מיליון שקל אבל ההפרשה הפרטנית, כלומר זו שלוקחת בחשבון את הנתונים הספציפיים של כל לקוח שבגינו נמחק חוב, שרשם הבנק עמדה 14 מיליון שקל, וזה משמעותי כי בפועל הבנק מחק אשראי אבל לא נטש אותו ופעל לגבייתו ואף הצליח בכך וזה משמעותי.
סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל קבוצת הבינלאומי: "הבינלאומי ממשיך, גם ברבעון הראשון של שנת 2023, במתווה של צמיחה תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוהה שניכרת, בין היתר, בהמשך הגידול ביחסי הלימות הון והנזילות הגבוהים של הבנק".
"הבנק ממשיך במתווה של התייעלות ופיתוח חדשנות דיגיטלית במטרה לשכלל ולקדם את הצעות הערך ללקוחות ואת השרות בתחומים השונים, מה שמייצר שביעות רצון גבוהה של הלקוחות מכלל ערוצי השרות – הן האנושיים והן הדיגיטלים. לאחרונה זכינו במכרז של משרד הביטחון למתן שירותים בנקאיים לכוחות הביטחון והמשך הפעלת הסניפים בבסיסי הצבא. בכך ימשיך הבינלאומי, באמצעות מותג אוצר החייל - הבית של כוחות הביטחון מאז ומתמיד, להיות כזה לעשור נוסף. הזכיה מחזקת את מעמדה של קבוצת הבינלאומי במגזר הקמעונאי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ותודה לי ולכל משלמי העמלות הגבוהות בבנק (ל"ת)
    גרויסה מציאע 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    שאלה?
    דודי 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת מי את מייצגת ? את המזרחיות שבך או את האשכנזיות שאימצת ? את הרב פינטו או את חולדאי ?
    סגור