השוק

דיסקונט מציג תוצאות שיא: רווח רבעוני של למעלה ממיליארד שקל

בנק דיסקונט פותח את עונת דוחות הבנקים עם רווח רבעוני מרשים; הבנק מפתיע ומגדיל את הדיווידנד ל-30% מהרווח
ניצן כהן | 
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט לשעבר (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנק דיסקונט פותח את עונת דוחות הבנקים עם רווח רבעוני מרשים של יותר ממיליארד שקל. הבנק מגדיל את הדיווידנד שהוא משלם ל-30% מהרווח וזה דיווידנד גבוה. אם כן, רווחי דיסקונט ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו ב-1.27 מיליארד שקל והתשואה  על ההון הסתכמה בשיעור של 20.1%.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל, לעומת 983 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 29%. דיסקונט מגדיל את תשלום הדיבידנד ל-30% מהרווח הנקי, שיסתכם בגין הרבעון הראשון של השנה בסך של 381 מיליון שקל.
יחס היעילות ברבעון הראשון של השנה השתפר ל-46.1%, לעומת 55.3% ברבעון המקביל אשתקד. היקף האשראי של הבנק ברבעון הראשון גדל בשיעור של 3.5%. עלייה נרשמה גם ברווחי חברות הבנות של הבנק; מרכנתיל הציג רווח נקי של 237 מיליון שקל, כאל הציגה רווח נקי של 263 מיליון שקל. דיסקונט קפיטל עם רווח נקי של 27 מיליון שקל.
שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון דיסקונט: "קבוצת דיסקונט מסכמת רבעון נוסף של ביצועים מצוינים ותוצאות פיננסיות מרשימות אשר משקפות את איתנותה. המשכנו לפעול בנחישות ובעקביות למימוש התכנית האסטרטגית של הקבוצה, גם על רקע התנודתיות ואי הוודאות אשר אפיינו את הרבעון הראשון לשנת 2023, תוך ניהול סיכונים מוקפד לצד יצירת ערך לכל בעלי העניין של הקבוצה".
"לאחר הודעתו של אורי לוין, מנכ"ל הקבוצה, על רצונו לסיים את תפקידו, הקים הדירקטוריון ועדת איתור בראשותי, אשר מקיימת בשבועות אלו תהליך מעמיק ויסודי שבסיומו ימנה הדירקטוריון מנכ"ל או מנכ"לית חדש/ה לקבוצה. אני מודה לאורי על השנים שבהן הוביל את הבנק לביצועים ותוצאות יוצאות דופן ומאמין שגם מתוך השינוי הנוכחי בנק דיסקונט ימשיך לצמוח ולהתפתח ולהיות שחקן משמעותי בזירה הפיננסית".
אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "אנחנו גאים לסכם עוד רבעון עם רווחי שיא, ביצועים חזקים וצמיחה אחראית. התוצאות משקפות יישום נחוש של אסטרטגיית הקבוצה באופן עקבי, שנה אחר שנה, אשר מניב פירות הן ללקוחות והן לבעלי המניות".
"לאחרונה הודעתי על כוונתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל הקבוצה. אין לי ספק שהעוצמה הארגונית יוצאת הדופן של דיסקונט, יחד עם הדירקטוריון וההנהלה החזקים, המנהלים והעובדים המחויבים מבטיחים שהמסע של דיסקונט כגוף מוביל ימשיך ויוביל את הקבוצה לפסגות חדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה