השוק

מכה לכלכלה: המדד עלה ב-0.8%; האינפלציה בקצב של 5%

אחרי שבמערכת הכלכלית העלו את תחזיות האינפלציה לאפריל, מתגלה הנתון המדאיג שהאינפלציה עוד יותר גבוהה מההערכות הפסימיות ביותר; מדד אפריל עלה ב-0.8% והאינפלציה בקצב שנתי של 5%
ניצן כהן | 
אינפלציה (צילום shutterstock)
מדד חודש אפריל, כפי שהתפרסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מגלה כי הוא עלה ב-0.8% בעוד התחזיות הפסימיות ביותר צפו עלייה של 0.5%. האינפלציה בקצב שנתי של 5% גבוהה מאוד מיעד יציבות המחירים מה שיחייב את בנק ישראל להגיב בהעלאת ריבית נוספת.
עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים: ירקות ופירות טריים שעלו ב-4%, תחבורה שעלתה ב-2.5%, הלבשה והנעלה ב-1.9%, תרבות ובידור ב-1.8%, דיור ב-0.5% ומזון שעלה ב-0.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים: תחזוקת הדירה שירד ב-0.5% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.2%.
כאן המקום לציין שמדד אפריל לא לוקח בחשבון עוד גל עליות מחירים בתחום המזון, כולל ירקות ופירות של הימים האחרונים, ושל המשך התחזקות הדולר בשל המהפכה המשפטית מה שמגביר את החשש מפני תגובה אגרסיבית של בנק ישראל.
עוד כדאי לציין בהקשר התגובה הצפויה של בנק ישראל כי נתונים שהתפרסמו היום על שוק העבודה המקומי מגלים כי השוק הזה עדיין הדוק מאוד מה שמאפשר לבנק ישראל את התגובה האגרסיבית מתוך אמונה ששוק העבודה יוכל לספוג עוד מכה בריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה