השוק

דירוג מניות הקבלנים: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר באפריל

מניות הנדל"ן המשיכו גם בחודש אפריל לרכז עניין, מחד זה הקיפאון בשוק שמרחיק משקיעים ומאידך נוצרות הזדמנויות במניות האלה; כך או אחרת אין כמו הקבלנים כדי להכיר את שוק הנדל"ן וקבלן שלא ממנוף יותר מידי, הופך לאטרקטיבי למשקיעים; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
שוק הנדל"ן נמצא בקיפאון כבר כמה חודשים. כרגע לא רואים את ירידת המחירים הגדולה לציבור הרחב אבל מה שכן רואים זה קבלנים שפונים למוסדיים לקבל מימון חלופי למימון של המערכת הבנקאית והמוסדיים שיודעים לנצל הזדמנויות קופצים על המציאה, נכנסים לנעלי הבנקים ובמחירים טובים.
התהליך שקורה בשוק הנדל"ן הוא מעניין. אם חשבנו שמקורות המימון לשוק הזה יתייבשו ככל שהמערכת הבנקאית תהפוך לסלקטיבית הרי שאנחנו מגלים תהליך מעניין. קבלנים ממונפים משחררים פרוייקטים לקבלנים פחות ממונפים. אלה בתורם מקבלים מימון מהמשקיעים המוסדיים וככה למעשה השוק משחרר קיטור.

מי שהיה ממנוף נפגש עם מזומנים. מי שלא היה ממנוף ממקסם את היכולת שלו להיתמנף ובין אלה לאלה נמצאים המוסדיים שנכנסים בנעלי הבנקים בכל הנוגע למימון הענף והם נכנסים במחירים שונים לגמרי מאלה של הבנקים.
אם כן, התהליך הזה מישתרשר היטב לשוק המניות וגם כאן בתהליך של בחירה קפדנית ניתן לראות את מניות החברות שלא היו חלק מהחגיגה בשנה שעה, או לפחות היו בשוליים שלה וכעת הם מחזיקים נכסים נקיים משעבודים ושילוב של יוזמה ויצירתיות מציב אותם בנקודה מעניינת לקרת הסיבוב הבא של שוק הנדל"ן שהשורה התחתונה שלו, חזרה לעליית מחירים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יודע
    עומר לוין 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם נראה לי בצרות עם הריביות האלה
    סגור