השוק

דירוג מניות הקבלנים: המניה שהניבה את התשואה הטובה ביותר

ענף הנדל"ן סובל בתקופה האחרונה מהריבית הגבוהה שגורמת ללא מעט פרויקטים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בדרך להיעצר; פרויקטים לא מעטים לא יוצאים לפועל מחשש שהלקוחות לא יגיעו. אבל בכל זאת יש חברות שהמניות שלהן עשו תשואה לא רעה; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
עליות מחירי הדירות (צילום פלאש 90, Pixabay, freepik)
ענף הנדל"ן הוא אחד המרכזיים שסובל מהריבית הגבוהה. ריבית גבוהה פוגעת קודם כל ביכולת של הקבלנים לגייס כסף לעלות על הקרקע ופוגעת ביכולת שלהם לגייס כסף להשלים פרויקטים שהם לא השלימו את הסגירה הפיננסית שלהם עוד קודם.
התהליך הזה גורם לקבלנים לא לעלות על הקרקע בפרויקטים שהם לא התחילו ולהאט את קצב השלמת הפרויקטים הקיימים. אבל כרגיל העולם מורכב הרבה יותר. על פי רוב קבלנים רוכשים קרקעות במימון חיצוני והיכולת שלהם להחזיר את הכסף ולהיפגש עם רווחים היא פועל יוצא של העלייה על הקרקע ואז אם קבלן לקח מימון חיצוני לרכישת הקרקע ומתעכב בלעלות עליה הרי שהוא צריך לשלם את ההלוואות מכיסו ולא תמיד הכסף קיים במלואו, בטח אם יש עוד פרויקטים שעובדים עליהם.

כך או אחרת, יש גם את צד הביקוש וזה אומר שקבלן שעולה על הקרקע רוצה למכור כמה שיותר "דירות על הנייר" כדי להפיג ולו חלק מחוסר הוודאות וכאן הקבלנים נתקלים בלקוחות שמתקשים להשיג מימון בנקאי. כלומר, לא יכולים לקבל משכנתא וזה מסביר את ביצועי המשכנתאות בחודש פברואר שעמדו על 6.5 מיליארד שקל בלבד.
כך או אחרת קבלן שיצליח לעבור את השנה או השנתיים הקרובות יהיה בעמדה נוחה מאוד לחזרה של הכלכלה לתפקוד, לפחות מצד הביקושים וגם כאן העולם מורכב הרבה יותר. החודש הושלמה הצעת הרכש של יעקב שחר למניות בית וגג שעוסקת בתחום ההתחדשות העירונית. תחום חם ויעקב שחר נחשב לבעל "כיס עמוק" ונזיל שיכול לתמוך בחברה, ככל שהיא תזדקק ומכאן המניה של החברה הניבה את התשואה הטובה ביותר. כל השאר? הדירוג המלא:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה