השוק

דרמה בבנק הפועלים: נסגר התיק הפלילי בפרשת העלמות המס

בית המשפט הפדרלי בארה"ב החליט הערב לקבל בקשה משותפת של בנק הפועלים ומשרד המשפטים האמריקאי לסגור את התיק הפלילי בפרשת העלמות המס שהביאו את הבנק לשלם קנס של כ-800 מיליון דולר
ניצן כהן |  4
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, freepik, pexels, shutterstock)
הישג דרמטי לבנק הפועלים. בית המשפט הפדרלי סגר את התיק הפלילי נגד הבנק ובכיריו בכל הנוגע לחשדות להעלמות מס וסיוע להעלמות מס של אזרחים אמריקאים. למעשה סגירת התיק הפלילי מסיימת את הפרשה אליה נקלע הבנק בעשור הקודם ובשל כך שילם קנס של כ-800 מיליון דולר. במקביל, נסגר גם תיק פיפ"א במסגרתו נחשד הבנק כי סייע לבכירי ארגון הכדורגל העולמי להלבין הון ולהשתמט מתשלום מס.
נזכיר כי בנק הפועלים הואשם כי סייע לאזרחים אמריקאים להימנע מתשלום מס בארה"ב. בנק הפועלים שילם במסגרת הסכם פשרה עם משרד המשפטים האמריקאי קנס של כ-800 מיליון דולר אולם התיק הפלילי נגדו ונגד בכיריו נותר עומד.

במסגרת הליך הפשרה הסכים משרד המשפטים האמריקאי להותיר את כתב האישום הפלילי בהליך שהוא מעיין הלילך תלוי ועומד וזאת מתוך כוונה לבחון במעלה הדרך אם הבנק חוזר על המעשים שיוחסו לו בו או שתיקן דרכיו ואם אכן זה המצב, מועבר התיק לבית המשפט כדי שיחליט על סגירתו.
מה שקרה הערב זה שבית המשפט האמריקאי אישר שהבנק תיקן דרכיו ופעל למניעת הישנות מקרים מהסוג שהואשם בו ובכך הוא סגר את התיק הפלילי.
מדובר בהישג משמעותי לבנק הפועלים שמותיר מאחוריו את הפרשות השונות בארה"ב בהן נחשד בסיוע להלבנת הון והעלמות מס במקרי שחיתות. בנק הפועלים שילם קנס של למעלה מ-800 מיליון דולר כדי להסדיר את הפרשות האלה וכעת התהליך הושלם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בנק הפולנים
    י.ר. 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כרגיל, האחראים יצאו בלא עונש, וכולנו נשלם.
    סגור
  • 2.
    אין במה להתפאר. הזוי.800 מליון דולר קנס
    בניהו 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה השג? וכמה עלו עורכי הדין?
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ומזרחי טפחות
    מומחה 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני בנקים ללא הסכם קיבוצי. מה יהיה?!?!
    סגור
  • מה הקשר בין התגובה שלך, "המומחה" (?) והפרשה שטוייחה? (ל"ת)
    אחד מהעם 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור