השוק
המפקח על הבנקים מורה למערכת: שפרו את השירות ללקוחות
המפקח על הבנקים הורה למערכת להרחיב את שעות העבודה במוקדים ולאפשר גישה לסניפים גם בלי לקבוע תור
אחת הבעיות המרכזיות במערכת הבנקאית היא המעבר מהסניפים לדיגיטל. באופן עקרוני 85% מהפעילות הבנקאית הבסיסית מתבצעת בדיגיטל אבל כאן מסתבר השירות לקוי. באופן עקרוני מוקדי השירות הטלפוני של הבנקים הבנקים עובדים בשעות מצומצמות יחסית ולא תמיד ניתן להשלים פעולות באמצעות המוקד והטיפול בלקוח לוקח יותר מידי זמן.
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, הורה היום לבנקים לשפר באופן מידי את השירות במוקדים ובדיגיטל כך שזמן המענה והשלמת הטיפול בלקוח יהיה מהיר יותר. הוראה נוספת של אבידן למערכת נוגעת לסניפים עצמם. היום כדי לקבל שירות בסניף מבנקאי צריך לקבוע תור וזה תהליך מסורבל ומצמצם את הזמינות של השירות הבנקאי.
אחת האוכלוסיות שנפגעות מהתהליך הזה זו האוכלוסיה הוותיקה שמתקשה בשימוש באמצעים הדיגיטליים ומהצד השני, השירות בסניף אינו נגיש מספיק עבורם. אבידן דורש מהבנקים לתקן את הדבר הזה. עד כה הסתפק אבידן בבקשות מהמערכת הבנקאית אבל כעת אבידן הופך את הבקשות להוראה מחייבת וזה משמעותי בהנגשת השירות הבנקאי ללקוחות.
יאיר אבידן: "ההוראה החדשה המפורסמת היום מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בפעילותו של הפיקוח על הבנקים בתחום הצרכנות הבנקאית. כחלק מחזון הפיקוח על הבנקים להיות פיקוח מוביל, מקצועי ויוזם לטובת הציבור והמשק, אנו פועלים לקידום ההוגנות במערכת הבנקאית ולעידוד סביבה עסקית ותרבות ארגונית בהן ההתנהלות ההוגנת כלפי הלקוחות תבוא לידי ביטוי בכל הממשקים בינם לבין הבנק.
ההוראה קובעת עקרונות למתן שירות ותמיכה ללקוחות הנותנים ביטוי לתפיסת "הלקוח במרכז" ומחייבת את הבנקים לקיים תקשורת יעילה ואחראית, עם לקוחותיהם ולתת להם שירות ותמיכה מקצועיים, אפקטיביים וזמינים בערוצי השירות השונים, תוך התייחסות לצרכי הלקוחות, למאפייניהם ולמורכבות המוצרים הפיננסים.
עוד ב-
איכות ואפקטיביות השירות משפיעים על שביעות הרצון של הלקוחות ועל אמון הציבור במערכת הבנקאית, ואני מצפה מהבנקים להמשיך לפעול בפרואקטיביות ולהשקיע את המשאבים הנדרשים לצורך קידום ושיפור העמידה בעקרונות באופן מתמיד ומתמשך. יישום ההוראה החדשה, הקובעת חובות בתחום הממשל התאגידי ועקרונות המהווים אמות מידה מקצועיות למתן שירות הולם ללקוחות, יובילו לקפיצת מדרגה באיכות השירות והתמיכה הניתנים ללקוחות המערכת הבנקאית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.תתביישובנק הפועלים 05/2023/09הגב לתגובה זו0 0ביום שאסיים הלוואה עימכם עף מהבנק הדוחה הזה במיוחד סניף כפר תבורסגור
-
10.גנביםיורי 04/2023/01הגב לתגובה זו0 0איפה התהליך עד אחשב??? שודדים גנבים... זרקתם אנשים מבוגרים לזלזל א יכולרות רק לגנוב אתם יודעיםסגור
-
9.מפקחמפקח 04/2023/01הגב לתגובה זו0 0המפקח על הבנקים אשם בשרות הגרוע של הבנקים. המפקח קרה לבנקים להתייעל והמצב בסניפים של חוסר איום בכח אדםסגור
-
8.בדיחה עצובה... הבעייה לא בשירות לקוחותרואה את החשבון 04/2023/01הגב לתגובה זו0 0הבעייה בריביות הרצחניות שגובים הבנקים בחסות הנגיד של בנק ישראל. זה לא יכול להימשך כך, גם העלאות הריבית וגם הרווחים המטורפים של הבנקים, מישהו בבנק ישראל צריך לשים לזה סוף. מטרת בנק ישראל הוא לדאוג לנו אזרחי ישראל ולא לבעלי הבנקים, עם כל הכבוד לאינפלציה שהרימה ראש. אם בנק ישראל לא ישים לשחיתות הזאת סוף אזרחי ישראל ישימו לזה סוף.סגור
-
7.״שמים את הלקוח במרכז״… הצחקתם (ל"ת)חיים 03/2023/30הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.הגיע הזמן שהפיקוח על הבנקים יבדוק את רמת השירותרפול 03/2023/30הגב לתגובה זו0 0צריך לפתוח ערוצי תקשורת בין הקהל לפקוח על הבנקים שיוכלו להעביר תלונות במהירותסגור
-
5.והגיע הזמן שישלמו ריבית על היתרה בעו"שאבימלך 03/2023/29הגב לתגובה זו5 0שצמודה לריבית של בנק ישראל ולא לשרירות ליבם של הבנקאיםסגור
-
4.ברורחיים 03/2023/29הגב לתגובה זו2 1עכשיו נזכרת השרות בארץ מתחת לכל ביקורת....סגור
-
3.בנקיםיוסקה 03/2023/29הגב לתגובה זו0 1חבורה של אליטות שמתפרנסות מצרות של עניים , זה מה שהמדינה בנתה , מפלצת של בנקים ,בגצים למיניהם ועכשיו הם מנסים לאכול אותנו לא יקרה , רק חרם צרכנים של הימין שהוא רוב העם יטפל בחזירות ימין תכבדו את עצמכם תדירו רגליכם מעסקים ששבתו בשביתה הפראית של ההסתדרות המחורבנת ואז יכנסו חזרה למחילות שלהםסגור
-
2.בנקיםמוטי 03/2023/29הגב לתגובה זו3 1לבטל מייד את הזמנת התורים ,זה היה בזמן הקורונה וזה מצא חן בעיניהם להגיע לסניף ולקבל שרות .סגור
-
1.שירות גרוע בבנק שלייוסי 03/2023/29הגב לתגובה זו1 1שירות גרוע, צריך לקבוע תור מראש, לא נותנים לגדת לפקיד, כל השירות מחוץ לסניף בחדרון, אין פרטיות, מתיחסים אלי לא כמו ללקוח. הרגשה גרועה ממשסגור