השוק

בואינג תתעכב באספקת המטוסים שלה; המניה צנחה ב-4%

חברת המטוסים, בואינג, מודיעה אמש כי לא תעמוד ביעדי אספקה של המטוסים המבוקשים שלה בעקבות עיכוב של אחת הספקיות שאיתרה תקלה בחלקים חשובים של המטוסים. מניית החברה צנחה ב-4%
מערכת ice | 
בואינג (צילום יחצ)
חברת ייצור המטוסים הגדולה בעולם, בואינג, מודיעה אתמול (חמישי) שככל הנראה תתעכב באספקה של מטוסי 737 MAX, בעקבות עיכוב במסירת החלקים לחברה מהספקית ספיריט אירו-סיסטם. 
לפי הודעת החברה, העיכוב של הספקית מגיע לאור בעיות ייצור שיש בחלק המרכיב את גוף המטוס. משמע, לא רק שיהיה עיכוב באספקת המטוסים שנושאים את החלק, אלא התעורר חשש בנוגע לחלקים שכבר מותקנים במטוסים פעילים ברחבי העולם. למרות זאת, בקרב החברה הבהירו כי לא קיימת שום סכנה ורשות התעופה האמריקנית אף אישרה את הידיעה.
בין החברות שהיו אמורות לקבל מטוסים חדשות בקרוב הן 'אמריקן איירליינס' ו'סאות'ווסט איירליינס'. זו האחרונה כבר עדכנה שהיא לא צופה מחסור או בעיות עקב האיחור של בואינג וכי הדבר לא עתיד להשפיע עליה לטווח הרחוק. חברת התעופה 'יונייטד' מסרה הודעה דומה.
לאחר פרסום ההודעה על האיחור המניה של בואינג צנחה ב-4% וזו של הספקית ספיריט בכמעט 8%. 
לא מדובר בבעיה הראשונה של בואינג השנה. בתחילת 2023 היא עצרה את אספקת מטוסי הדרימליינר בעקבות בעיה שאותרה במערכת האנליטית של המטוס. בשנים שלפני כן היא חוותה קשיים אחרים בייצור ולכן נאלצה לעצור אספקה וייצור בשנים 2021-2022. בחודש החולף החברה מסרה 64 מטוסים - המספר הגבוה ביותר מאז דצמבר האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה