השוק

וול סטריט: מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה זינק ל-198 אלף

הנתון שמסמן את תחילת השפעה של עליית הריבית מעודד את המשקיעים בניו יורק מאחר ועל פי תיאוריה זו, הרי שככל שהעלאות הריבית הקודמות יתחילו לחלחל לשוק העובדה אז הפדרל ריזרב ימתין עם העלאות ריבית נוספות וזה טוב לוול סטריט
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
נתון המקרו החשוב של היום בניו יורק הוא התביעות החדשות לדמי אבטלה. מהנתונים שמתפרסמים בארה"ב עולה כי מספר התביעות החדשות עלה ב-7,000 לרמה של 198 אלף, הרמה הגבוהה ביותר בשלושת השבועות האחרונים. הנתון אמנם לא מזהיר עבור הכלכלה הריאלית אבל הוא חיובי עבור המשקיעים בשוק ההון.
באופן עקרוני המשקיעים בוול סטריט ממתינים לנקודה בה הפדרל ריזרב ימתן את קצב העלאות הריבית שלא לומר יעצור אותן וזה יכול לקרות רק כשהעלאות הריבית הקודמות יתחילו לחלחל לכלכלה הריאלית ועל פי המחקרים המתקדמים, התמסורת של העלאות הריבית היא של שנה. כלומר, סדר גודל של שנה לוקח להעלאות הריבית לחלחל לכלכלה הריאלית.

בשלב הזה של הדברים ככל ששוק העבודה חזק הרי שהפדרל ריזרב אינו חושש מלהמשיך להעלות את הריבית כדי להילחם באינפלציה. אחד האיתותים החשובים לכך שהפדרל ריזרב תריך לקחת עוד פרמטרים בחשבון היה קריסת סיליקון ואלי בנק ועוד כמה בנקים מקומיים שגרמו ל-FDIC להשתלט עליהם ולממשל הפדרלי לערוב לכסף שהופקד בבנקים.
החשיבות בפעולה של הבית הלבן היא בכך שערבות של הממשל לכסף שמופקד בבנים מונע פניקה של הציבור וריצה אל הבנק ובאופן עקרוני זה מאפשר לפדרל ריזרב להמשיך להילחם באינפלציה באמצעות כלי הריבית.
בשוק האג"ח נרשמת בסך הכל יציבות כשהתשואות של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים יורדות בשיעורים נמוכים מאוד והן ברמה של 3.58% וזה מאפשר לשחקנים בשוק להתמקד בשוק המניות ולכלכל את צעדיהם בהתאם.
עליות שערים מתונות נרשמות במניות הבנקים הגדולים כש-JP מורגן וסיטי גרופ' עולות בכ-0.7% ומניית בנק אוף אמריקה עולה ב-0.2%. בוול סטריט ממתינים להתאוששות של מניות הבנקים הגדולים בעיקר בשל שתי הערכות שאומרות את הדברים הבאים: קריסה של בנקים מקומיים תאפשר לבנקים הגדולים לרכוש נכסים טובים במחירים נמוכים ובמקום בו הבנקים הגדולים לא ירצו לרכוש את הנכסים הרי שהלקוחות יעדיפו בשלב הזה של הכלכלה להעביר נכסים לבנקים הגדולים.
אלה שתי ההערכות המרכזיות באשר למערכת הבנקאית האמריקאית כשמנגד עומד החשש מפני החולשה של השווקים הפיננסיים שיכו גם בבנקים הגדולים עד כדי שיוציאו להם את החשק לבצע רכישות של בנקים קטנים או של נכסים שלהם בלי מעורבות/ דרישה של הממשל או הפדרל ריזרב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה