השוק

טראלייט מפרסמת שת"פ חדש ומסקרן בתחום האגרו-וולטאי

טראלייט וסאן'אגרי הצרפתית מודיעות על שיתוף פעולה אסטרטגי: יקדמו פרויקטים משותפים בתחום האגרו-וולטאי בישראל
מערכת ice | 
רני ליפשיץ (צילום חן וגשל, shutterstock)
חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט וחברת הטכנולוגיה הצרפתית סאן'אגרי (Sun'Agri) מסמנות את תחום האגרו וולטאי המתפתח בישראל. החברות חתמו על מזכר הבנות מחייב, במסגרתו יקדמו פרויקטים משותפים עם מושבים וחקלאים, אשר ישלבו את יכולות הייזום וההקמה של טראלייט בתחום הפרויקטים הפוטו וולטאים, עם הפתרונות הטכנולוגיים והידע המקצועי של סאן'אגרי בתחום האגרו-וולטאי. החברות מתכננות להוציא לפועל כבר במהלך השנה הקרובה שני פיילוטים, בהתאם למזכר ההבנות.
שיתוף פעולה בין החברות יכלול את פתרון התוכנה של סאן'אגרי, אשר מתוכנן לנהל שדה סולארי באמצעות שליטה מלאה בזווית הפאנלים על מנת לאפשר אופטימיזציה בין צורכי הצמח בזמן אמת לייצור החשמל. פיתוח זה נחשב לדור החדש של הטכנולוגיה, שמנסה לייצר "סימביוזה" בין הפאנלים הסולאריים והגידול החקלאי באמצעות יצירה של הצללה דינאמית ושליטה במיקרו אקלים.

השליטה במיקרו אקלים מאפשרת שיפור של היבול החקלאי על ידי מיקסום הפוטוסינתזה והגנה מנזקי אקלים שונים: כגון עומסי חום וקרינה, קרות, רוח וברד. הדור החדש מכונה "אגרי-וולטאי דינאמי", הפאנלים הסולאריים מותקנים בגובה, כך שמתאפשר לשימוש במיכון חקלאי מודרני, על גבי צירים נעים אשר מאפשרים תזוזה של הפאנלים בזמן אמת. הזזת הפאנלים מאפשרת מעקב אחר השמש וכך מיקסום של ייצור האנרגיה.
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט, מסר: "שיתוף פעולה אסטרטגי זה עם חברת סאן'אגרי יאפשר לטראלייט להציע למושבים, קיבוצים ובעלי קרקעות חקלאיות בכל רחבי הארץ, הצעת ערך משמעותית. במסגרת זאת, טראלייט תביא את היכולות הגבוהות שלה בתחום ההקמה של פרויקטי סולאריים, וכן את קשריה עם תנועת המושבים".
בר וייס, מנכ"ל סאן'אגרי בישראל, אמר: "אנחנו מצפים בקוצר רוח לשלב את המומחיות שלנו בתחום האגרו-וולטאי עם יכולותיה של טראלייט ולהצעיד במהירות לשלב הבא את הפיילוטים והפרויקטים המשותפים שלנו בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה