השוק
תדיראן נחלשת: רושמת ירידה ברווחים ברבעון הרביעי - ומציגה אסטרטגיה חדשה
חברת תדיראן פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2022 ולשנה כולה. הרווח התפעולי עמד ברבעון הרביעי על 29.2 מיליון שקל לעומת 35.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021. וגם: הדיבידנד שתחלק והאסטרטגיה החדשה שהציגה
קבוצת תדיראן פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2022 ולשנה כולה. הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי עמדו על 492.7 מיליון שקל ושיקפו צמיחה של 32.7% לעומת הרבעון המקביל של 2021. עם זאת, הרווח התפעולי עמד ברבעון הרביעי על 29.2 מיליון שקל לעומת 35.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021, וה-EBITDA עמד על 40.4 מיליון שקל לעומת 44.3 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2021.
בגין השנה כולה, רשמה החברה הכנסות של 2.28 מיליארד שקל, צמיחה שנתית של 57.6%. הרווח התפעולי בגין כל השנה עמד על 214.4 מיליון שקל, צמיחה שנתית של 15.2% ואילו ה-EBITDA עמד על 257.4 מיליון שקל, צמיחה שנתית של 22.3%.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות החברה בסך של כ-3.5 מיליון שקל. סך הדיבידנד לבעלי מניות החברה שהוכרז על חלוקתו על חשבון שנת 2022 מסתכם בכ-43.2 מיליון שקל, המהווה כ-50% מהרווח הנקי של החברה בשנת 2022 ללא זכויות שאינן מקנות שליטה (סך הדיבידנד שחולק במהלך שנת 2022 הסתכם בכ-73.4 מיליון שקל).
בתוך כך, הכריזה תדיראן על תוכנית אסטרטגית ארבע-שנתית חדשה. כזכור, בשנת 2020 גיבשה הקבוצה אסטרטגיה במסגרתה הוצב יעד הכנסות של כ-2 מיליארד שקל עד לשנת 2025. בפועל, הצליחה תדיראן להקדים את יעד ההכנסות בשלוש שנים והוא נרשם אשתקד (2022) כשההכנסות עמדו על 2.28 מיליארד שקל ושיקפו צמיחה שנתית ממוצעת בין 2020-2022 של 52%.
כעת, עם פניה לעתיד, תדיראן מציגה את המתווה האסטרטגי "תדיראן 2026" ולפיו יעד ההכנסות שלה בשנת 2026 הוא 4.5 מיליארד שקל שישקף צמיחה שנתית ממוצעת בין 2022-2026 של 18.5%. כמו כן, כולל המתווה יעד לרווח תפעולי: 450-495 מיליון שקל בשנת 2026 דהיינו 10%-11% רווחיות תפעולית וזאת לעומת רווח תפעולי של כ-214 מיליון שקל בשנת 2022 ששיקף רווחיות תפעולית של 9.4%.
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו מציגים כעת את תוצאות הרבעון הרביעי שבהתאם להודעתנו המוקדמת הושפעו לרעה כתוצאה ממימוש מלאי יקר, האטה במכירות מוצרי צריכה בישראל ושיערוך האופציה והתמורה המותנית עבור רכישת VP Solar. עם זאת, מן הראוי לזכור כי לפני שנה הודענו על השגת יעד התוכנית האסטרטגית של שנת 2020 להכנסות של מעל 2 מיליארד שקל בשנת 2025 - וכעת, שנתיים מוקדם מהצפי, השגנו יעד זה".
"ולכן", הוסיף ממרוד: "אנו מציגים היום תכנית אסטרטגית חדשה במסגרתה נפעל להכפלת ההכנסות לכ-4.5 מיליארד שקל לשנת 2026 – דהיינו בעוד 4 שנים - עם רווחיות תפעולית של 10%-11%. התוכנית מתבססת על הרחבת הפעילויות הקיימות של הקבוצה ומבטאת את ביטחוננו ארוך הטווח בעוצמת ומובילות הקבוצה".
עוד ציין ממרוד כי "בכוונתנו לשמר את המובילות של הקבוצה ולהרחיב את פעילות מיזוג האוויר והטיפול באוויר. אנו רואים בפעילות זו פוטנציאל רב לצמיחה, בין היתר דרך החדרת מוצרים חדשים בעלי ערך מוסף דוגמת Tadiran Airow וייצור ומכירת משאבות חום לשוק המקומי והאירופאי. זרוע האנרגיה אותה הקמנו מהווה כיום מעל ל-50% מפעילות הקבוצה. אנו מהווים שחקן מרכזי בתחום אגירת אנרגיה ואספקת מערכות סולאריות בישראל ו-VP Solar, החברה שרכשנו, מתבססת כשחקן מוביל בשוק האירופאי וממשיכה את המומנטום החזק בעסקיה ובכך מקטינה את התלות שלנו בשוק המקומי".
עוד ב-
לסיכום אמר: "עברנו מחצית שניה מאתגרת, ולמרות זאת אנו נשארים אופטימיים באשר לעתיד ומעריכים כי מגזר מוצרי הצריכה יציג השנה גידול במכירות ויחזור לשיעורי רווחיות של כ-10%, זאת לנוכח הירידה החדה במחירי ההובלה והשיפור בעלויות הרכש. במקביל, נמשיך לבחון שיתופי פעולה והשקעות בארץ ובחו"ל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה