השוק

מנסים להתנקות: בג'יי פי מורגן תובעים את חברת הפינטק פרנק

לפני פחות משנתיים בנק ג'יי פי מורגן רכשו את חברת הפינטק פרנק בסכום של 175 מיליון דולר. בספטמבר האחרון הם החלו לחקור ולהשעות את המייסדת, צ'רלי ג'אביס, בטענה כי רשימת הלקוחות שהציגו הייתה מזויפת
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
בספטמבר האחרון, ימים שג'יי פי מורגן השעתה את צ'רלי ג'אביס, מייסדת פרנק – סטארטאפ בתחום הפינטק שרכשה שנה קודם לכן תמורת 175 מיליון דולר – הבנק מפרסם מסקנות לגבי החקירה של ג'אביס.
במשך חודשים, ג'יי פי מורגן חקרה את ג'אביס על בעיות מטרידות הקשורות לרכישת מה שהיא כינתה כ"פלטפורמת התכנון הפיננסי האוניברסיטאית הצומחת ביותר". בקרוב, הבנק יתבע את ג'אביס בטענת הונאה.

על פי חקירת הבנק, ג'אביס המציאה רשימה של יותר מ-4 מיליון לקוחות מזויפים כדי לגרום לבנק לקנות את החברה. עם זאת, ב-15 בספטמבר, בזמן שהחוקרים סרקו את תיקי פרנק והצדדים עוד התווכחו מי ישלם את הוצאות המשפט, דואר אלקטרוני המקדם אירוע "בלעדי" שג'אביס הייתה בראשותו נשלח לעשרות אלפי בנקאים של ג'יי פי מורגן, כך פורסם בפורבס.
המייל המדובר הציעה לבנקאים העובדים בארה"ב הנחיות מומחים בנושא "ניווט בסיוע פיננסי עם פרנק". בסופו של דבר האירוע נדחה.
לטענת ג'יי פי מורגן, ג'אביס בעזרת העוזר שלה אוליבר עמר ופרופ' מקומי למדעי נתונים עשו זאת "כדי לגרום לבנק במרמה להיכנס למיזוג". כך על פי התביעה שהוגשה בדצמבר לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בדלאוור.
הכאוס זעזע את הצוות של הבנק המתמקד במוצרים המיועדים לסטודנטים. ג'יי פי מורגן הכניס 15 עובדים של פרנק כחלק מרכישה ב-2021, בתפקידים הנעים בין עמיתים בדרג בינוני ועד למנהלים. בעקבות החקירה ג'אביס, עמר ולפחות שישה עובדים נוספים אינם מועסקים יותר על ידי הבנק.
ג'אביס ועמר תובעים במקביל את הבנק בית המשפט של דלאוור, כל אחד מהם נלחם בנפרד כדי לגרום לג'יי פי מורגן לכסות את שכר הטרחה שהם נאלצים לשלם. לטענתה של ג'אביס, סיום העסקה הייתה בחוסר תום לב שבעקבות כך הפסידה מיליונים בפיצויים שהיו חייבים לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה