השוק
רכבת ישראל במהפכה: פרויקט הענק בעלות 286 מיליון שקל יוצא לדרך
רכבת ישראל הודיעה על זכייתה של סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במכרז להקמת מקטע D במסילה המזרחית של רכבת ישראל, בהיקף של כ-286 מיליון שקל
רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) על זכייתה של סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במכרז להקמת מקטע D במסילה המזרחית של רכבת ישראל, בהיקף של כ-286 מיליון שקל. הפרויקט בו זכתה החברה יכלול: הקמת מבנה תחתון למסילות רכבת לאורך 4 ק"מ (ממחלף לוד עד תחנת הרכבת בלוד), שתי הפרדות מפלסיות הכוללות גשרים, גשר מעל נחל איילון, מעבירי מים, תעלות ניקוז וקירות אקוסטיים.
ביצוע מקטע זה מצטרף לביצוע עבודות מבנה תחתון במקטע A ולעבודות מבנה עליון במקטעים A ו-B, אותם מבצעת חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במסגרת פרויקט המסילה המזרחית. בהיקף תקציבי של מעל למיליארד שקל.
פרויקט מסילה המזרחית הינו מיזם מדיני ענק, אשר ייצר לראשונה בישראל רשת רכבות, זו תהווה אלטרנטיבה למסילת החוף אשר מהווה ציר האורך הרכבתי היחיד בישראל. מדובר במיזם בו המדינה משקיעה כ-9 מיליארד שקלים וכולל מסילה כפולה ומחושלמת באורך 64 ק"מ שלאורכה יוקמו 7 תחנות.
התחנות המיועדות להקמה בקו זה הן: חדרה מזרח, טייבה, טירה-כוכב יאיר, אלעד ותעופה. בקו יש שתי תחנות רכבת פעילות, תחנת הרכבת ראש העין צפון ותחנת הרכבת לוד. המסילה תכלול 47 גשרים חדשים. בסיום הפרויקט צפויות לפעול בקו כ-100 רכבות נוסעים ועשרות רכבות משא מדי יום. בשעות השיא, צפויות לעבור במסילה שש רכבות בשעה.
עוד ב-
אסף ענבר, מנכ״ל סולל בונה, אמר היום כי: ״מדובר בפרויקט חשוב אשר מביא לידי ביטוי את היכולות ההנדסיות המתקדמות של סולל בונה, וכי הניסיון הרב של החברה בפרויקטים תשתיתיים מורכבים הוא זה שמאפשר לחברה להציע הצעות תחרותיות למזמיני העבודה, שהן באותה העת גם ריווחיות עבור החברה. צבר העבודות של סולל בונה צפוי לעבור השנה את 15 מיליארד שקל, והוא צבר העבודות הגדול ביותר בתולדותיה של החברה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.הנהלת הרכבת מצויינת ביחסי ציבורגד 03/2023/20הגב לתגובה זו0 0קידום הרכבת מתאים לשנות ה-60 בכל העולם כבר מזמן הרכבות מחושמלות ,אבל כאן עושים קו לכרמיאל ,אבל לא מחשמלים אותו ,עושים קו לבית שאן ולא מחשמלים אותו ,לצפון הארץ אין בכלל חישמולסגור
-
5.רק לא לוד -עיר מפחידהללא שם 03/2023/10הגב לתגובה זו0 0לוד עיר פשע סמים ערבים ואנשים רעים , מה שווה להשקיע ,עיר מפחידהסגור
-
4.בושהעמוס 03/2023/10הגב לתגובה זו1 0בשבת שובתת = בדיחהסגור
-
3.רכבת ישראליב 03/2023/09הגב לתגובה זו4 0מה שווה ההשקעה ברכבת אם היא מושבתת בשבתות וחגיםסגור
-
2.מתי הרכבת תגיע לאלתאמיר 03/2023/09הגב לתגובה זו1 0?סגור
-
נסראללה יגיע לאילתזאב 03/2023/11הגב לתגובה זו0 0כאשר נסאראללה יגיע לאילתסגור
-
רכבת ישראליב 03/2023/09הגב לתגובה זו0 0בעזרת השם בשנת2050סגור
-
1.רכבת מהירהשאול רפאל 03/2023/08הגב לתגובה זו3 0אם זה ישאר עם הקטרים של היום זו רכבת איטית וחבל על הכסף הגיע הזמן וחגיע לתושבי המדינה תחבורה מהירה כמו ביפן סין ועוד מדינות מתקדמות. אני אישית נוסע הרבה בקו נהריה ירושלים וחסגור
-
רכבת חשמליתעומר 03/2023/09הגב לתגובה זו0 0הפרויקט להחלפת הרכבת מדיזל לחשמלית בעיצומו. הקטרים הם חשמליים. מתל לירושלים 26 דקות. נראה לא הגיוני כעת לרכוש רכבת במהירות של 300 קמ"ש. לאילת בעתיד כדאי להתקין רכבת במהירות גבוהה יותר.סגור