השוק

רכבת ישראל במהפכה: פרויקט הענק בעלות 286 מיליון שקל יוצא לדרך

רכבת ישראל הודיעה על זכייתה של סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במכרז להקמת מקטע D במסילה המזרחית של רכבת ישראל, בהיקף של כ-286 מיליון שקל
מערכת ice |  9
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) על זכייתה של סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במכרז להקמת מקטע D במסילה המזרחית של רכבת ישראל, בהיקף של כ-286 מיליון שקל. הפרויקט בו זכתה החברה יכלול: הקמת מבנה תחתון למסילות רכבת לאורך 4 ק"מ (ממחלף לוד עד תחנת הרכבת בלוד), שתי הפרדות מפלסיות הכוללות גשרים, גשר מעל נחל איילון, מעבירי מים, תעלות ניקוז וקירות אקוסטיים.
ביצוע מקטע זה מצטרף לביצוע עבודות מבנה תחתון במקטע A ולעבודות מבנה עליון במקטעים A ו-B, אותם מבצעת חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי במסגרת פרויקט המסילה המזרחית. בהיקף תקציבי של מעל למיליארד שקל.
פרויקט מסילה המזרחית הינו מיזם מדיני ענק, אשר ייצר לראשונה בישראל רשת רכבות, זו תהווה אלטרנטיבה למסילת החוף אשר מהווה ציר האורך הרכבתי היחיד בישראל. מדובר במיזם בו המדינה משקיעה כ-9 מיליארד שקלים וכולל מסילה כפולה ומחושלמת באורך 64 ק"מ שלאורכה יוקמו 7 תחנות.
התחנות המיועדות להקמה בקו זה הן: חדרה מזרח, טייבה, טירה-כוכב יאיר, אלעד ותעופה. בקו יש שתי תחנות רכבת פעילות, תחנת הרכבת ראש העין צפון ותחנת הרכבת לוד. המסילה תכלול 47 גשרים חדשים. בסיום הפרויקט צפויות לפעול בקו כ-100 רכבות נוסעים ועשרות רכבות משא מדי יום. בשעות השיא, צפויות לעבור במסילה שש רכבות בשעה.
אסף ענבר, מנכ״ל סולל בונה, אמר היום כי: ״מדובר בפרויקט חשוב אשר מביא לידי ביטוי את היכולות ההנדסיות המתקדמות של סולל בונה, וכי הניסיון הרב של החברה בפרויקטים תשתיתיים מורכבים הוא זה שמאפשר לחברה להציע הצעות תחרותיות למזמיני העבודה, שהן באותה העת גם ריווחיות עבור החברה. צבר העבודות של סולל בונה צפוי לעבור השנה את 15 מיליארד שקל, והוא צבר העבודות הגדול ביותר בתולדותיה של החברה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הנהלת הרכבת מצויינת ביחסי ציבור
    גד 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קידום הרכבת מתאים לשנות ה-60 בכל העולם כבר מזמן הרכבות מחושמלות ,אבל כאן עושים קו לכרמיאל ,אבל לא מחשמלים אותו ,עושים קו לבית שאן ולא מחשמלים אותו ,לצפון הארץ אין בכלל חישמול
    סגור
  • 5.
    רק לא לוד -עיר מפחידה
    ללא שם 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוד עיר פשע סמים ערבים ואנשים רעים , מה שווה להשקיע ,עיר מפחידה
    סגור
  • 4.
    בושה
    עמוס 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשבת שובתת = בדיחה
    סגור
  • 3.
    רכבת ישראל
    יב 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שווה ההשקעה ברכבת אם היא מושבתת בשבתות וחגים
    סגור
  • 2.
    מתי הרכבת תגיע לאלת
    אמיר 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ?
    סגור
  • נסראללה יגיע לאילת
    זאב 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר נסאראללה יגיע לאילת
    סגור
  • רכבת ישראל
    יב 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעזרת השם בשנת2050
    סגור
  • 1.
    רכבת מהירה
    שאול רפאל 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם זה ישאר עם הקטרים של היום זו רכבת איטית וחבל על הכסף הגיע הזמן וחגיע לתושבי המדינה תחבורה מהירה כמו ביפן סין ועוד מדינות מתקדמות. אני אישית נוסע הרבה בקו נהריה ירושלים וח
    סגור
  • רכבת חשמלית
    עומר 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרויקט להחלפת הרכבת מדיזל לחשמלית בעיצומו. הקטרים הם חשמליים. מתל לירושלים 26 דקות. נראה לא הגיוני כעת לרכוש רכבת במהירות של 300 קמ"ש. לאילת בעתיד כדאי להתקין רכבת במהירות גבוהה יותר.
    סגור