כסף וצרכנות

רכבת ישראל בדרך למהפכה: זמן הנסיעות שלכם יתקצר משמעותית

העבודות להקמת המסילה המזרחית של חברת 'נתיבי ישראל' עולות שלב, כאשר החלו להניח את המסילות במקטע הצפוני של המסילה המזרחית, בסמוך לחדרה מזרח. העבודות צפויות להימשך כשנתיים, ב-2026 המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש שיקצרו את זמן הנסיעות שלכם

מערכת ice |  1
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
העבודות להקמת המסילה המזרחית עולות שלב. משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל להניח את המסילות במקטע הצפוני של המסילה המזרחית, בסמוך לחדרה מזרח. העבודות להנחת המסילות, מערכות הרכבת, מערכות איתות ובדיקות ההרצה צפויות להימשך כשנתיים, עד סוף 2025 ואז תמסור נתיבי ישראל את הפרויקט לאחריות רכבת ישראל, שתפעיל את הקו ב-2026, לאחר חשמולו וביצוע הבדיקות והאישורים הנדרשים. 
פרויקט המסילה המזרחית, כולל הקמת מסילה חשמלית כפולה באורך של 65 קילומטרים, מחדרה מזרח ללוד. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש. במסגרת הפרויקט יוקמו 5 תחנות רכבת חדשות: חדרה מזרח, השומרון – טייבה, טירה- כוכב יאיר, אלעד, קריית שדה התעופה. תחנות אלה יתחברו לתחנות הרכבת הקיימות בראש העין ובלוד. 
עוד כולל הפרויקט, 30 הפרדות מפלסיות, שדרוג התוואי ושיפורים גיאומטריים, הקמת מחלף אל-על ו-10 מבני דרך נוספים. המסילה המזרחית תחובר למסילת קשת-השרון ומסילת החוף, ובעתיד תחובר גם לרשת המסילות בישראל, הכוללת את המסילה לירושלים ומסילת לוד-תל אביב ועוד. 
מדובר במגה פרויקט שעלותו נאמדת בכעשרה מיליארד שקלים. המיזם עתיד להוות את החוליה המרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל, ולראשונה לשמש אלטרנטיבה למסילת החוף הקיימת כיום ומחברת בין צפון הארץ לדרומה בפרוזדור איילון. 
המסילה המזרחית תביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית ותיצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה, תוך עקיפת גוש דן וצוואר הבקבוק של מסילות הרכבת בפרוזדור איילון. בנוסף, הרכבת תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת השינוע מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ, תוך צמצום תנועתן של עשרות אלפי משאיות משא ברחבי הארץ ופינוי הובלת מטענים ממסילת החוף, שיגדיל את קיבולת הנוסעים במסילה.
סמנ״ל תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל, צחי גורה: ״חברת נתיבי ישראל השלימה אבן דרך משמעותית בפרויקט המסילה המזרחית. מדובר על פרויקט בסדר גודל לאומי ועם השלמתו עתיד להביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית וייצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה.״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נחייה ונראה
    אנונימי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם כל האהבה שלי לתחבורה ציבורית תמיד נראה שזה המקום שהמדינה הכי נכשלת. גם עם הרכבת הקלה כל פעם מוצאים תקלה חדשה וכל פעם דוחים את היעד ואין בעיה לדחות אבל ברגע שזה דרך קבע זה כבר נהפך לזלזול בציבור. מקווה שזה באמת יצא לפועל ויעמוד בזמנים. הבעיה היותר גדולה של התחבצ הוא האוטובוס והקווים בארץ. שקודם כל יטפלו בבסיס של הבעיה ולא ינסו להשים פלסטרים
    סגור