השוק

נגיד בנק ישראל: יש סעיפים בתקציב שפוגעים בתחרות בבנקים

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, הזהיר את הממשלה מפני פריצת מסגרת התקציב, שמירה על המסגרת התקציבית חשובה בגלל הסיכון להכנסות המדינה ממסים, אמר ירון; ירון אמר שבשנים האחרונות פועל הבנק המרכזי להגברת התחרות בבנקים והתקציב הזה כולל סעיפים שפוגעים במדיניות הזו
ניצן כהן |  7
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90, shutterstock)
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, אמר היום בישיבת הממשלה על טיוטת תקציב המדינה כי צריך לשמור על המסגרת התקציבית. החשיבות בשמירה על המסגרת התקציבית, אמר ירון, מאזנת בין מכלול הסיכונים להכנסות המדינה ממסים, רכיב מרכזי בתקציב שנמצא ברגע בסיכון גבוה.
עוד אמר ירון כי בשנים האחרונות פועל בנק ישראל להגברת תחרות בעולם הבנקאות וטיוטת התקציב כוללת כמה סעיפים שפוגעים במאמצים של הבנק המרכזי. ירון אמר לממשלה כי ישוחח בנפרד עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על הסעיפים שפוגעים בתחרות.
 
"תקציב המדינה לשנתיים הקרובות מחייב זהירות רבה. מצד אחד, משתני המקרו של המשק מציגים תמונה של משק איתן. הצמיחה בשנת 2022 הסתכמה ב-6.5% - ורמת התוצר גבוהה מהתוואי על פי מגמת טרום המשבר. שיעור האבטלה חזר לרמה הנמוכה ששררה ערב הקורונה, שיעור המשרות הפנויות גבוה, ויחס החוב הציבורי לתוצר כבר חזר לסביבה בה היה ערב הקורונה - כ-61% תוצר.
"יש להימנע ממדיניות פיסקלית שתרחיב עוד יותר את הביקושים במשק ותגדיל בכך את הלחצים האינפלציוניים באופן שיעכב את חזרת האינפלציה לתחום היעד ויעלה את הריביות במשק" אמר ירון.
ירון סימן לממשלה שני סעיפים מרכזיים נוספים בתקציב שיש להיזהר בהם. הראשון הוא תקציב הביטוח והשכר במערכת הביטחון שצריכים להיות סבירים. אבל הסעיף הלא פחות חשוב עליו הצביע ירון נמצא במו"מ של ההסתדרות על הסכם קיבוצי חדש לעובדי השירות הציבורי כשתוספת שכר גבוהה מידי תלבה את האינפלציה ותחייב תגובה מוניטרית מתאימה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תחרות???
    מגן דוד 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחרות היחידה, מי מכניס עמוק יותר את היד לכיס של הציבור, מתי הנגיד הזכיר פעם את משכורות/הבונוסים של מנהלי הבנקים ע"ח הציבור?
    סגור
  • 6.
    גם בשכר הנגיד רוצה לפגוע
    מני 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט רוע טהור של אדם אטום,כמה תרצה להמשיך להתעלל בנו,ריבית אינסופית ועכשיו גם לא לעלות לנו את השכר. אתה הרוע בהתגלמותו
    סגור
  • 5.
    ממתי יש תחרות בין הבנקים בישראל? הבנקים פה מתנהגים כמו
    אי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף פעם לא הייתה תחרות אמיתית בין הבנקים בישראל, על מה הוא מדבר?
    סגור
  • 4.
    על מי עובדים
    אורח 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מהנגיד אף אחד במדינה לא ידע שהייתה תחרות או שיש תחרות בבנקים. זה מונופול אכזרי וכולם מתואמים. אם יש איזה שוני ביניהם אז הם משחקים עם אגורות בלבד כדי שלא יהיו בדיוק אותם מחירים כל בנק כמה גרושים לדוגמא העמלות בבנק סוים נניח 1 שקל לשורה בבנקאחר 0.97 שקל' ובאח 0.96 וכך הלאה והנה לכם תחרות גרסת הבנקים.
    סגור
  • 3.
    רון1970
    רון1970 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עדיין לא מביח מה הנגיד הזה עושה בתפקיד.קידם כל שוב פעולה בדנתיים וחצי האחרונות אינה יעילה ואפילו םוגעת באזרחים פגיעה משמעותית.אתמול הוא התחיל לדבא פוליטית.היום הוא מדבר על פגיעה בתחרןת הבנקים על איזה תחרות הוא מדבר על מי הוא עוב.האם מישהו בדק שהתעודה שלו אמיתית חייב לעוף.לפי הנתונים בשנתיים האחרןנןת אינו מבין בכלכלה ושיפסיקו לומר לי שזה בעל העןלם כולו,כי אי אפשר לעשות פעולה אחת כדי להוריד אינפלציה,וזה אפילו אינפנטיל כמוני יודע
    סגור
  • 2.
    אם השכר לא יעלה אדון אמיר ירון יתמודד עליה באבטלה
    מכתב פיטורים מוכן 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נישאר עבדים בשכר רעב, אני וכמוני רבים במיוחד סייעות נוספות, נגיש התפטרות אם ההסתדרות לא תעלה את שכר העבדים לאלתר. שהנגיד העקום הזה יעבוד תמורת 4,000 ₪ ויבוא לנגב ישבן של ילדים. קופאית בסופר מרוויחה יותר ממני, אם הוא לא רוצה לראות מחסור ב 6,000 סייעות כדאי לו שהשכר יעלה ומהר. כנ"ל ארנון בר דוד מדושן העונג שמרוויח מאות אלפי שקלים ועובדים שמרוויחים 5,000 לא רואה ממטר. ארנון שאלוקים ישלם לך על הרוע לב שלך הפוליטיקה סינוורה אותך.
    סגור
  • 1.
    להוציא את הכספים מהארץ והאדון ירון יתחיל להקשיב לנו (ל"ת)
    במקום להקשיב לירון 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור