השוק

בנק דיסקונט מצטרף לקונצנזוס: הריבית תעלה ב-0.5%

הכלכלנים בשוק ההון מתחילים להתכנס להערכה שהריבית תעלה השבוע ב-0.5%; הסיבות המרכזיות לכך הם עליית האינפלציה אל מעבר לתחזית הקודמת ושוק העבודה ההדוק
ניצן כהן |  2
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר)
הכלכלנים בשוק ההון מתחילים להתכנס להנחת עבודה שהריבית תעלה השבוע ב-0.5%. מדובר בהעלאת ריבית חדה מהצפוי, העלאת ריבית שמעלה חשש מהני גלישה להאטה של הכלכלה המקומית וזאת עוד מבלי להזכיר את המשמעויות הכלכליות של המהפכה המשפטית.
"כזכור, מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שפורסם בשבוע שעבר, עלה ב-0.3% והצביע על האצה באינפלציה לקצב שנתי של 5.4%, קצב גבוה שלא ראינו כמותו מאז סוף 2008. יתרה מכך, מדד הלא סחירים, המשקף ביקושים מקומיים, האיץ ל-5.5%, לעומת 5.4% מדד הסחירים. כך, למעשה, מאז אמצע 2022 רואים היפוך מגמה, ולראשונה, מאז ראשית 2021,  מדד הלא סחירים עולה בקצב מהיר יותר ממדד הסחירים.

"בנוסף, במהלך השבועות האחרונים, לנוכח העלייה באי הוודאות הפוליטית, ראינו את השקל נחלש מול הדולר בכ-6%, על אף שמדד הנאסדק עלה בכ-4%, בניגוד למתאם החיובי, שהיכרנו בשנים האחרונות.
"לפיכך, להערכתנו" אומר נירה שמיר הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט כי "על אף ההאטה, ההאצה באינפלציה בשילוב עם הפיחות החד בשקל, יהוו שיקול מרכזי בהחלטת הריבית, ולכן, בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5%".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    https://youtu.be/hOzbgFTzAu8 (ל"ת)
    טלי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא לדיסקונט
    החושב 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חושב שדיסקונט הם וולגרים לא חכמים במיוחד או בכלל לא פשוט כיתה א' התכתבות עם בנקאי תמיד עם תשובות של ילדים בעלי החלטות לא רלוונטייות משמידות חיים כלכליים או ובענק עבריינים עם רישיון ממשלתי וחבל
    סגור