השוק

סעו הביתה: סטארטאפ האוטוטק הישראלי מפטר עשרות עובדים

חברת Ree, שקיימת כבר כמעט 10 שנים ועדיין אין לה הכנסות, קיוותה להגיע השנה לרווחיות - אך כעת לא נראה שזה עומד לקרות, לאחר ששווי השוק שלה צנח ביותר מ-96% מאז ההנפקה בוול-סטריט. כעת היא מפטרת 11% מהעובדים, מחציתם בישראל
מערכת ice | 
אבטלה (צילום vecteezy)
גל הפיטורים מגיע גם לתחום הרכב: Ree, סטארטאפ ישראלי המפתח רכיבים מודולאריים לרכבים, המאפשרים להשתמש בפלטפורמה משותפת לדגמים רבים ולהתאים אותה בקלות לתצורות סופיות שונות, הודיע לעובדיו כי הוא נאלץ לצאת לגל קיצוצים במסגרתו ייפרד מ-11% מהעובדים, או כ-35 אנשים, כמחצית מהם במרכז הפיתוח שלו בהרצליה והיתר באירופה ובאמריקה, שבה היא מתכננת להקים מפעלים לאותם חלקים שפיתחה. 
לפי דיווח בכלכליסט, החברה כנראה כבר אינה מאמינה שתגיע השנה להכנסות בסך 344 מיליון דולר, כפי שהאמינה ב-2021, לקראת ההנפקה שלה בוול-סטריט, ולכן, מכיוון שאין לה עדיין הכנסות כלל, היא מצמצמת את כוח האדם. 
כאמור, החברה הישראלית נסחרת בוול-סטריט, לאחר שביוני 2021 התמזגה עם חברת צ'ק פתוח (SPAC) אמריקאית לפי שווי מוערך של 3.1 מיליארד דולר. כיום נסחרת המניה שלה לפי שווי מוערך של 120 מיליון דולר בקושי - ירידה של יותר מ-96% בכשנה וחצי. לפי הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2022, היא הפסידה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-100 מיליון דולר ונשארו בקופתה רק 185 מיליון דולר מתוך סכום כמעט כפול מזה שגייסה בכמעט עשור מאז הוקמה ב-2013 על ידי דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל, ואחישי סרדס, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה