השוק

הצעת הרכש באל על: למה הדירקטוריון החליט לא להתערב?

דירקטוריון אל על קיבל לידיו חוות דעת חיצונית שהתבססה על מקורות פומביים ממנה עולה כי המחיר אותו מציע רוזנברג למשקיעים נמצא אומנם בטווח המקובל אך נמוך מהממוצע והחציון של הצעות מהסוג הזה, הדירקטוריון לא העז להתנגד לאביו של בעל השליטה?
ניצן כהן |  3
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
איש העסקים קני רוזנברג רוצה לנצל את מצבה המשתפר של אל על ואת המומנטום הטוב בו היא נמצאת כדי לרכוש 5% מהחברה במחיר נמוך מהמקובל. בסוף ינואר פרסם רוזנברג הצעת רכש ל-5% ממניות החברה במחיר של 3.8 שקל למניה. הצעת הרכש מתחייבת בשל העובדה כי אם היא תתקבל, יחצה רוזנברג את אף ההחזקות של 45%.
בשל העובדה כי חוק החברות דורש דיון של דירקטוריון החברה בהצעת הרכש וכן לחוות את דעתו עליה, התקיים דיון מתאים שם, דיון שבסופו החליט הדירקטוריון שלא לחוות דעה על הצעת הרכש כלומר אם היא טובה לחברה ולמשקיעים ואם לאו.

בנימוקים מציינים בדירקטוריון החברה כי מחיר המניה בהצעת הרכש בסך הכל משקף פרציה מקובלת אולם מחוות דעת חיצונית שקיבל והתבססה על מקורות חיצוניים פומביים הרי שהמחיר אותו מציע רוזנברג נמוך מידי, כלומר נמוך מהממוצע המקובל בעסקאות מהסוג הזה ונמוך אף מהפרמייה החציונית בהצעות מהסוג הזה.
דירקטוריון אל על ציין בהחלטתו שלא לחוות דעה כי ממוצע מחיר המניה של החברה בששת החודשים שקדמו להצעת הרכש עמד על 3.78 שקל, כך שהצעת הרכש של רוזנברג משקפת פרמיה של 0.5% בלבד. בנוסף, אומרים בדירקטוריון החברה, יום לפני פרסום הצעת הרכש נסחרה המניה במחיר 3.6 שקל מה שאומר שאז ההצעה הייתה בפרמיה של 15% על השוק.
נכון להיום נסחרת מניית אל על במחיר 3.854 שקל, כלומר הצעת הרכש של רוזנברג נמוכה מהמחיר בבורסה וזה כבר מתחיל להיות בעייתי להיענות לה (לא שלפני זה לא היה מחיר נמוך מידי, אבל כעת המחיר באופן מובהק נמוך מהמחיר בבורסה).
בדיון בדירקטוריון נכחו קני רוזנברג וסגן יו"ר הירקטוריון דריל הגלר שהוגדרו כבעלי עניין אישי בהצעה. כדי שלא להשפיע על מהלך הדיון יצא ממנו היו"ר עמיקם בן צבי שנחשב למקורב לרוזנברג.
צריך לזכור שאי הבעת דעה של דירקטוריון אל על על הצעת הרכש של רוזנברג למניות אל על היא אמירה חדה וברורה למשקיעים ולמעשה הדירקטוריון עשה את הדבר המתבקש בהתחשב בנוכחים בישיבה (רוזנברג ואנשיו) ובחובת הנאמנות שלהם ומכאן הכדור עובר למשקיעים המוסדיים שאמורים לקבל את ההחלטה הנכונה עבור הלקוחות שלהם.
נזכיר שוב כי אל על עוברת תקופה טובה בשנים האחרונות ובעיקר לאחר היציאה ממשבר הקורונה. החברה עברה התייעלות בתהליך קשה מאוד ובסופו של יום הייתה ערוכה לקלוט על גל הטסים לחו"ל באופן יעיל ומאוזן ביחס של הוצאות/ הכנסות מה שלא היה בעבר.
אל על בסופו של יום הציגה ברבעון השלישי של השנה הכנסות בהיקף של 2.2 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 363.6 מיליון שקל ורווח נקי של 236 מיליון שקל כשתזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם ב-201 מיליון שקל. החברה ברבעון השלישי עדיים הייתה עם הון עצמי שלילי בהיקף של מיליארד שקל אולם לאור השיפור במצבה העסקי נראה שתעבור בעוד זמן לא רב להון עצמי חיובי.
מניית החברה עלתה מתחילת השנה ביותר מ-18% כשב-12 החודשים האחרונים היא הניבה תשואה חיובית של יותר מ-7%. נזכיר כי הבורסה בשנה שעברה ירדה ואל על הצליחה להניב תשואה חיובית לא רעה בסך הכל. 
קני רוזנברג מחזיק באמצעות בנו וחברת כנפי נשרים ב-44.99% ממניות החברה וכדי להגיע ל-50% הוא צריך לפרסם הצעה רכש. שווי השוק של אל על כרגע עומד על 731 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלעל
    אני 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מערכת פיקטיבית. דירקטורים! משכורת לוקחים, אבל אחריות כלפי עושק המשקיעים וציבור הנוסעים לא לוקחים. למה שיצאו כנגד המשפחה המעסיקה אותם ונותנת משכורות מכובדות על אפס מעשה ואפס אחריות?
    סגור
  • 2.
    סתם
    שי 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם כתבה ממש ביזבוז של שתי דקות על כלום. כבעל מניות הייתי מעדיף משקיע שהוכיח את עצמו בעבר והזרים הון עצמי של 200 מיליון דולר בעת קורונה כשהשווי היה נמוך מאוד וזאת על פני כל משקיע אחר. ומה הפער? בין 3.8 ל 3.84?? על מה הכתבה ? על איך לבזבז לנו את העצבים על כלום?
    סגור
  • 1.
    380 למניה לא 3.8 (ל"ת)
    גיא קולק 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור