השוק

מובילאיי מנפצת את שמשת התחזיות, המניה עולה בשלושה אחוזים

החברה שנרכשה על ידי אינטל באקזיט הגדול בהיסטוריה שנגמר בהנפקה בסכום נמוך ממחיר הרכישה, מוכיחה שהסיבה לכך הייתה תנאי השוק, וכעת היא מתכוננת ללחוץ על דוושת ההאצה. המשקיעים מרוצים והמניה רושמת עלייה למרות ציפיות להפסד השנה
יאיר מור |  1
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
מובילאיי, חברת מערכות הרכב החכם הישראלית שהונפקה בנאסד"ק בקיץ האחרון, הציגה את הדו"ח הרבעוני השני שלה והדו"ח השנתי הראשון שלה והצליחה לנפץ את תחזיות האנליסטים.
ברבעון האחרון של 2022 רשמה החברה הכנסות בסך 565 מיליון דולר – עלייה של 59% ועקיפה של התחזיות במספר אחוזים; הרווח התפעולי עמד על 24 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 44 מיליון לפני שנה; הרווח הנקי עמד על 30 מיליון דולר, המהווים 27 סנט למניה (הנתון האחרון לפי Non-GAAP) – יותר מ-50% מעל התחזיות. זאת לעומת הפסד של 53 מיליון דולר שנה קודם לכן.

החברה ציינה כי לאורך השנה צברה הזמנות לכמעט 64 מיליון יחידות של המערכות שלה לרכבים עד שנת 2030, שיכניסו לה בשנים הקרובות 6.7 מיליארד דולר. המחיר הממוצע למערכת עלה בזכות הכנסה של רכיבים מתקדמים יותר, מ-48.3 דולר לפני שנה ל-56.2 דולר כעת. כמו כן, מערכות החברה הוכנסו השנה ל-233 דגמים חדשים. תזרים המזומנים עמד על 546 מיליון דולר, ובקופת החברה מזומנים ושווי-מזומנים בסך מיליארד דולר ואפס חובות.
לשנה כולה רשמה החברה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, הפסד תפעולי בגובה 37 מיליון דולר ו-11 סנט למניה.
לשנה הקרובה צופה החברה הכנסות בסך 2.2-2.3 מיליארד דולר, אך הפסד תפעולי בסך 110-160 מיליון דולר.
פרופסור אמנון שעשוע, מייסד ונשיא החברה, אמר כי הדו"ח שלה הוא "דוגמא מצוינת לאיך שהנפחים הגדלים של הפתרונות המתקדמים שלנו יכולים להשפיע על הביצועים הכספיים". הוא אף לעג לטסלה, שניסתה להבטיח מערכת נהיגה אוטומטית בבת אחת, בעוד מובילאיי עושה זאת בהדרגה.
מניית החברה עולה בכמעט 3%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחפשת בגדי נשים לוהטים? טייץ, שמלות ערב, גקטים, מכנסיים
    ליטל 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשת בגדי נשים לוהטים? טייץ, שמלות ערב, גקטים, מכנסיים טופים ועוד? htofashion חפשי בגוגל!
    סגור