השוק

אאוטבריין מזנקת ב-32% בחודש: בדרך לראלי נוסף?

אם האינפלציה והריבית היו המקור לצרות של אאוטבריין בשנה שעברה הרי שההתמתנות בתחזיות האלה שולחים את המניה לראלי של 32% בחודש אחד; JP מורגן: יש אוויר למניה לעוד 40%
ניצן כהן | 
ירון גלאי ודייויד קוסטמן (צילום נועם גלאי, pixabay)
אם הצרות של אאוטבריין התחילו עם ההתפרצות האינפלציונית ותחילת גל העלאות הריבית, הרי שההתמתנות בתחזיות האלה שולחות את המניה לתיקון של 32% בחודש אחד כשהאנליסטים ב-JP מורגן נותנים לה מחיר יעד שמשקף תחזית עליות של עוד 40%.
נסביר לרגע מה עובר על אאוטבריין (וזה נכון גם לטאבולה המתחרה הגדולה). אאוטבריין עוסקת בהצפת תוכן שיווקי באתרי אינטרנט תוך שימוש באלגוריתם מתוחכם שמטרגט את הלקוח הסופי באופן מדוייק למדיי. כך למשל אם האלגוריתם זיהה שאתה מתעניין במשקי שמש, הרי שתיכנס לצרוך תוכן באתר האהוב עליך, האלגוריתם של אאוטבריין יציף לך כתבות ממומנות בנושא משקי שמש וכן הלאה.

האלגוריתם של אאוטבריין יעיל למדי ולחברה יש הסכמים עם לא מעט מפרסמים. היא עובדת עם 4 מתוך 5 המפרסמים הגדולים בארה"ב וישראל, 8 מתוך 10 המפרסמים הגדולים בצרפת ו-6 מתוך 10 המפרסמים הגדולים בגרמניה. החברה פעילה היום ב-55 מדינות והיא אוחזקת ביותר מ-7,000 נכסים מקוונים ומעניקה יותר מ-344 מיליארד המלצות קריאה מידי חודש.
אם כן מה קרה לאאוטבריין בשנה שעברה ולמה היא מתקנת היום. בשנה שעברה התחילה התפרצות אינפלציונית בעולם. הריבית בעולם התחילה לעלות ומכאן התחילו המפרסמים (בטח הגדולים אבל זה נכון לכולם) להתחיל לקצץ את תקציבי הפרסום שלהם ומכאן עלה חשש שהחברה תאבד הכנסות משמעותיות.
מתחילת השנה משמיעים כל קברניטי הכלכלה העולמית צפירות הרגעה. כולם טוענים שהאינפלציה תחזור לשליטה בסד זמנים של שנה או קצת יותר ומכאן העלאות הריבית יתחילו להתמתן עד שיעצרו ואז הריבית אולי אף תתחיל לרדת.
התהליך הזה יצר סוג של שינוי בהיערכות של המפרסמים הגדולים שגם אם לא חזרו לתקציבים הגדולים של 2021, הרי שעצרו לפחות את הצמצום שלהם וחלקם אף חזר לפרסם "כרגיל" וזה הביא את המשקיעים בשוק ההון להסתער על המניה שחטפה להערכתם קצת יותר מידי לאור תחזיות המקרו המעודכנות.
ב-JP מורגן, בנק ההשקעות מהחשובים והגדולים בעולם אומרים כי אאוטבריין הצליחה לצמצם את ההפסדים ברבעון השלישי של השנה ביחס לרבעון המקביל וגם תזרים המזומנים שלה השתפר כך שלמעשה קצב שריפת המזומנים נחתך משמעותית (שרפה ברבעון השלישי כמעט 16 מיליון דולר לעומת כמעט 31 מיליון דולר ברבעון המקביל).
אמנם עדיין השוק בו פועלת אאוטבריין נמצא במצב מאתגר, כותבים ב-JP מורגן, אך החברה מובילת שוק ולכן את הירידה במניה ניתן לייחס למצב המקרו כלכלי ולא לביצועים של החברה ולכן כשהמחזוריות בענף הפרסום תתהפך מאיצי הצמיחה של אאוטבריין יניבו תוצאות במכפילים גבוהים. סיימו ב-JP מורגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה