השוק

מספנות ישראל תתחיל לאחסן תבואה בהשקעה של 96 מיליון שקל

מספנות ישראל ממשיכה בתהליך ההתרחבות כנמל פרטי שנותן שירותים רחבים; החברה התחילה תהליך כניסה לתחום אחסון התבואות, פריקה וטעינה שלה בהשקעה מהותית של כמעט 100 מיליון שקל
ניצן כהן | 
מימין לשמאל- שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
מספנות ישראל ממשיכה בתהליך ההתרחבות ולאחר שבשנה שעברה נכנסה לתחום יבוא המלט וחומרי הבניין היא מתרחבת לתחום אחסנת התבואה, הפריקה והטעינה שלה. מדובר בתחום מעניין מאוד שאמור להיות חרות משמעותית לנמל חיפה.
כאמור, נמל מספנות ישראל, התקשר עם חברה אירופאית בעלת ניסיון משמעותי בתחום בהסכם בהיקף של כ-96 מיליון שקל, לפיו תספק החברה האירופאית סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט.

המתקן שיוקם בשטח נמל החברה בחיפה, יאפשר לחברה שינוע של תבואות מרציף הפריקה באמצעות שלושה מסועים בקצב גבוה, ויאפשר אחסנה של כ-60 אלף טון תבואה במתקנים הנרכשים על פי ההסכם, עם פוטנציאל להרחבת המתקן בעתיד. בנוסף, המתקן יאפשר פריקה למספר משאיות במקביל ויתוכנן כך שיתאפשר לחברו בעתיד למסילת רכבת.
משך הזמן המשוער לאספקת המערכות והשירותים נאמד בשלב זה בכ-24 חודשים. התקשרות החברה הבת עם הספק בהסכם האמור, הינה לביצוע חלק מהעבודות המתוכננות במסגרת פרויקט הממגורות וכי החברה הבת צפויה להתקשר בעתיד עם ספקים נוספים לעניין ביצוע עבודות נוספות, לרבות עבודות תשתית, בהתאם לתכנון המפורט לביצוע והשלמה של פרויקט זה ולתחילת הפעילות השוטפת של הממגורות.
הקמת מתקן הממגורות הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה והחברה הבת להמשיך ולפתח את עסקיהן ואת מגוון השירותים המוצעים והניתנים ללקוחות בתחום הייבוא בהובלה ימית.
השלמת הפרויקט עתידה להעניק לחברה הבת פתרון למתן שירותים נוספים לאוניות הפוקדות את הנמל אותו היא מתפעלת וכן לאפשר לזו להציע ולהעניק שירותים לאוניות שעד היום לא פקדו את הנמל, כתוצאה מהעדר תשתיות מתאימות לקליטת מטעני גרעינים מסוגים שונים. עוד יצוין, כי פעילות המתקן עתידה להגביר את קצב פריקת מטעני הגרעינים בנמל, מה שעתיד להוביל להגדלת היקפי פעילות של החברה הבת בתחום פריקת מטענים מסוג זה. 
מספנות ישראל נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. החברה פעילה בתחומים מגוונים כמו: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים, הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס, ייצור דבקים, אבקות, טייחים וחומרי בידוד ולאחרונה  גם ייצור ושיווק של מוצרי צבע, חיפויים וגמר.
בנוסף פועלת החברה בתחומי התמיכה הלוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט, פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 13 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה