השוק

הזעזוע בטוויטר: נחשף מספר העובדים הזעיר שנותר בחברה

מסמכים שדלפו מטוויטר מצביעים על כך שיותר מ-80% מהעובדים פוטרו מאז ההשתלטות של מאסק על הרשת החברתית; מאסק עצמו טוען כי המספרים לא נכונים, וכי פיטר "רק" שני שליש מהעובדים – אך למעשה, אין סתירה מוחלטת בין הנתונים; בנוסף, מאסק לא הכחיש כי החברה משלמת משכורות ליותר עובדים שהתפטרו מאשר כאלה שנשארו
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock, יוטיוב/ TED)
מחצית מעובדי טוויטר – זו היתה תוכנית הפיטורים הדרמטית שעליה הכריז אילון מאסק ימים בודדים לאחר רכישת הרשת החברתית בשלהי אוקטובר האחרון. עם זאת, בפועל הוא פיטר הרבה מעבר לזה, כפי שנחשף בסוף השבוע.
אתר רשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC דיווח כי הגיעו לידיו רישומים לפיהם בטוויטר נותרו כעת רק 1,300 עובדים במשרה מלאה – קיצוץ של כ-82% לעומת 7,500 שהיו בה לפני המעבר לידיו של מאסק. מתוכם, פחות מ-550 מתכנתים העובדים על תחזוק ושיפור הקוד של השירות. בנוסף, העלו הרישומים המדוברים כי 75 מתוך העובדים הנוכחיים, מתוכם 45 מתכנתים, מוגדרים כנמצאים בחופשה – כך שבפועל יש לרשת החברתית בעלת מאות מיליוני המשתמשים רק 500 מתכנתים פעילים. מתכנת בחברה אמר לאתר כי מאוד קשה לתחזק את השירות בכוח אדם מצומצם כזה, קל וחומר לבנות תכונות חדשות (ועדיין, איכשהוא זה קורה על בסיס שבועי ממש).
בצוות האמון והאבטחה, הממונה על תכנון המדיניות, נשארו לפי אותם מסמכים פחות מ-20 עובדים. כמו כן, נטען במסמכים כי מאסק אישר לכ-130 איש מהחברות האחרות שלו – טסלה, SpaceX וחברת הכרייה – "לעבוד בטוויטר". מהניסוח משתמע כי האישור הוא להיכנס למשרדים של טוויטר ולעבוד מהם עבור החברות בהן הם מועסקים, ולא עבור טוויטר עצמה.
פרט מעניין במיוחד הוא ש-1,400 עובדים מוגדרים ככאלה שאינם פעילים, ומקבלים משכורת למרות שעזבו ואינם צפויים לחזור – כלומר, החברה משלמת משכורת ליותר אנשים שאינם עובדים מכאלה שכן עובדים.
מאסק עצמו פרסם בתגובה לכתבה ציוץ שבו טען כי אף אחד מהנתונים בכתבה אינו מדויק: לדבריו, בטוויטר נשארו 2,300 עובדים – קיצוץ של כמעט 70% מכוח האדם המקורי – אך הוא לא אמר האם מדובר בעובדים במשרה מלאה, כך ששני הנתונים יכולים להיות נכונים; הוא הוסיף כי בצוות האמון והאבטחה נותרו "מאות" עובדים, והדגיש כי טוויטר עדיין מעסיקה גם אלפי עובדי קבלן חיצוניים. לדבריו פחות מ-10 עובדים מהחברות האחרות שלו עובדים במשרדי טוויטר - גם זה נתון שאינו סותר את הטענה כי הוא אישר ל-120 נוספים לעשות זאת אם הם רוצים בכך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה