דיגיטל וטק

טוויטר בהלם: כמה אנשים שילמו על ציפור כחולה מפלסטיק

הרשת החברתית מכרה אתמול אלפי פריטים מיותרים במכירה פומבית ברשת. המחירים הרקיעו שחקים, כאשר לוגו הרשת החברתית נמכר במחיר מופרך, וכמה פריטים נמכרו במחירים גבוהים ממחיריהם בחנויות בארה"ב
יאיר מור | 
טוויטר (צילום shutterstock)
בשעות הלילה והבוקר לפי שעוננו הסתיימה המכירה הפומבית הגדולה של ה'עודפים' ממשרדי טוויטר שמהם החליט בעליה הטרי של הרשת החברתית, אילון מאסק, להיפטר לאחר שפיטר אלפי עובדים.
הרשת החברתית בחרה לבקש מהחברה שניהלה עבודה את המכירה הפומבית, Heritage Global Partners, להסתיר את המחירים הסופיים בהם נמכרו מאות הפריטים שהציעה – אך כלי תקשורת וגולשים שעקבו אחר המכירה דיווחו ששני הפרטים שגרפו את המחירים הגבוהים ביותר היו שני לוגואים ענקיים של טוויטר.
באופן תמוה, הפריט שנמכר במחיר הגבוה ביותר היה דווקא הלוגו הפחות מרשים – פסל פשוט של הציפור הכחולה בגובה של מעט יותר ממטר אחד, שגרף כ-100,000 דולר.
רק במקום השני, עם מחיר סופי של כ-40,000 דולר, היתה גרסה אחרת של לוגו הרשת החברתית, בעלת תאורת ניאון פנימית, שמגיעה יחד עם מעין סוכה עם שולחנות צד, שמיועדת כנראה לשמש דוכן בופה למסדרון או לובי.
'פסל' אחר שקשור לרשת החברתית – סמל שטרודל ענק בגובה מטר תשעים בערך, בעל חלל פנימי לפרחים, נמכר בכ-15,000 דולר.
שני פריטים אחרים שגרפו סכומים מרשימים במיוחד הם מכונת אספרסו מסחרית שמחירה בשוק 30,000 דולר ונמכרה ב-13,500 דולר, ושולחן ישיבות ענק מעץ עם חריץ במרכז לכבלים שנמכר ב-10,500 דולר.
צייצנים ברשת הבחינו בכך שכמה מהפריטים הגיעו למחירים גבוהים יותר ממחירם בחנות – וזה עוד לפני תוספת של 18%, מס של כמעט 9% ועלויות משלוח.
לקראת המכירה הפומבית, נשמעו תיאוריות לפיהן מדובר בניסיון של מאסק לכסות את החובות שנוצרו מהסכום האדיר שהתחייב לשלם על הרשת החברתית – אך עוד לפני המכירה אמר ניק דאב, נציג הריטג' גלובל פרטנרס, לעיתון פורצ'ן כי "אם מישהוא באמת חושב שההכנסות ממכירת כמה מחשבים וכיסאות ישלם על ההר (של החובות) שם – הוא מפגר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה