השוק

שרת האוצר האמריקאית: "ארה"ב תגיע לתקרת החוב השבוע"

משבר בארה"ב? שרת האוצר האמריקאית, ג'נט יילן, במכתב חריף לקונגרס - יש לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן, כדי להמשיך לשלם את חשבונות המדינה"
מערכת ice | 
גנט יילן (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
שרת האוצר האמריקאית, ג'נט יילן, הזהירה ביום שישי שהיא תצטרך להתחיל לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן, כדי להמשיך לשלם את חשבונות המדינה אם המחוקקים לא יפעלו להעלאת מגבלות החוב הסטטוטורי וכי ניתן יהיה למצות את סמכויותיה לעכב את המחדל עד תחילת יוני.  
מכתבה של יילן לקונגרס הוא הסימן הראשון לכך שהתנגדות הרפובליקנים בבית הנבחרים להסרת תקרת ההלוואות עלולה לסכן את כלכלת ארה"ב ומסמן את תחילתו של מאבק אינטנסיבי בוושינגטון השנה על הוצאות וגירעונות.

"אי עמידה בהתחייבויות הממשלה תגרום לנזק בלתי הפיך לכלכלת ארה"ב, לפרנסתם של כל האמריקאים וליציבות הפיננסית העולמית", כתבה יילן.
יילן אמרה שהיא תתחיל להשעות החודש השקעות חדשות בקרן הפנסיה והנכות של שירות המדינה ובקרן ההטבות לגמלאי שירות הדואר ולהשהות את ההשקעה מחדש של קרן ההשקעות בניירות ערך ממשלתיים של מערכת הפנסיה הפדרלית של העובדים הפדרליים כדי למנוע הפרת מגבלת החוב.
המכתב הוא תחילתו של מה שצפוי להיות מאבק כלכלי ממושך והרסני. הרפובליקנים, שקיבלו את השליטה בבית הנבחרים בשבוע שעבר, התעקשו שכל הגדלת מגבלת החוב תלווה בבלימת הוצאות משמעותיות, ככל הנראה כולל קיצוצים בנושאי צבא ופנים.
היו"ר קווין מקארתי ציין את הפחתת החוב הלאומי – שהגיע ל-31 טריליון דולר בשנה שעבר וגדל במהלך הממשל הרפובליקני והדמוקרטי, כולל עלייה של כ-40% תחת הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ – כמוקד מרכזי בסדר היום שלל מפלגתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה