בארץ

אחרי 4 שנות נתק: הרצוג קיבל כתב האמנה של שגריר טורקיה

אחרי ארבע שנים בהן לא היה שגריר טורקי בישראל, קיבל היום נשיא המדינה יצחק הרצוג את כתב האמנה של השגריר החדש. בנאומו הזמין הרצוג את ארדואן לביקור בישראל

מערכת ice | 
נשיא טורקיה ארדואן והרב חליבה (צילום יחצ)
לאחר 4 שנים של נתק שהוביל לכך שלא יהיה שגריר טורקי בישראל: לראשונה מאז חידוש היחסים בין המדינות, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל היום את כתב ההאמנה של שגריר טורקיה לישראל, שאקיר אוזקן.
זהו נדבך נוסף בהתחממות היחסים שכן בחודש שעבר שגרירת ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, הגישה את כתב האמנה שלה לנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. בכך ליליאן החלה באופן רשמי את תפקידה החדש, אחרי יותר מ-4 שנים בהן לא היה שגריר ישראלי רשמי בטורקיה.
כזכור, טורקיה מינתה את השגריר באוקטובר האחרון. זאת, בעקבות ההחלטה שהתקבלה בחודש שלפני כן לחדש את הקשרים הדיפלומטיים המלאים בין ישראל לטורקיה.

הרב הראשי בטורקיה וחבר ועידת רבני אירופה, הרב יצחק חליבה בירך על המהלך ואמר: "התחממות היחסים בין שתי המדינות חשובה לקהילה היהודית בטורקיה. השלום הוא דבר מבורך שמשמח את כולם. אנו מברכים על הגשת כתב המינוי של השגריר הטורקי בישראל וכמובן על הגעתה של שגרירת ישראל בטורקיה הגב' אירית ליליאן. אנו מאחלים לשלום ומקווים שמערכת היחסים בין המדינות תמשיך להתפתח ולשגשג".
הנשיא הרצוג אמר בנאומו כי "ישראל מייחסת חשיבות גדולה למערכת היחסים שלה עם טורקיה. המדינות יכולות וצריכות לשתף פעולה בתחומים רבים שיביאו רווחה, קידמה וצמיחה. הנשיא ארדואן הדגיש בשנה האחרונה לא אחת עד כמה הוא מכיר בחשיבות השותפות בין המדינות, ואני מבקש בהזדמנות זו להזמין אותו לביקור בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה