השוק

וירג'ין אורביט מציגה: השיגור כשל, המנייה קרסה

אתמול (שני) חברת Virgin Orbit ניסתה לשגר לוויינים לחלל וכשלה בפעם השנייה בשש הפעמים האחרונות. בעקבות הכישלון, מניית החברה קרסה בכ-30% 
מערכת ice | 
סיר ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין (צילום vecteezy, יוטיוב/ The Late Show with Stephen Colbert , ITV News)
מניית Virgin Orbit נפלה במסחר אתמול (שני) לאחר שהחברה אישרה שהשיגור הראשון שלה מחוץ לבריטניה לא הגיע למסלול. מניית החברה ירדה בכ-30% ל-1.93 דולר למניה.
החברה משתמשת במטוס 747 מותאם כדי לשגר לוויינים לחלל, על ידי הפלת רקטה מתחת לכנף המטוס באמצע הטיסה – שיטה המכונה שיגור אווירי.
שידור האינטרנט של Virgin Orbit הראה שהטיל LauncherOne שלה שוחרר וירה את המנוע שלו, כשהחברה אמרה בציוץ שהטיל "הגיע בהצלחה למסלול כדור הארץ". חצי שעה לאחר מכן, החברה הודיעה כי בשיגור יש "חריגה" וכי תשעת הלוויינים על הסיפון לא יגיעו למסלול.

בחברה בוחנים את נתוני השיגור כדי לזהות את מקור הכשל, והודתה שהיא מחקה את הציוץ על הגעה למסלול. מטוס ה-747 וצוותו חזרו בשלום ונחתו בנמל החלל קורנוול בדרום מערב אנגליה.
המשימה של יום שני הייתה השישית של Virgin Orbit עד כה ומדובר בכישלון השיגור השני שלה עד כה.
החברה ערכה שני שיגורים בשנת 2022, פחות מהתחזית לארבע עד שש משימות כפי שצפתה בתחילת השנה. בסוף הרבעון השלישי של 2022, היו בידי החברה 71.2 מיליון דולר במזומן והיא גייסה 25 מיליון דולר נוספים מקבוצת Virgin של ריצ'רד ברנסון, בעלת המניות הגדולה, באמצע הרבעון הרביעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה