השוק

"פייפאל" מסתבכת: תשלם פיצויים לישראלי שעבר הונאת קריפטו

חברת פייפאל תפצה ב-11,500 שקלים (60% מהסכום המקורי) ישראלי שמכר ביטקוין דרך האפליקציה אך עבר הונאת קריפטו אכזרית ולא קיבל את הכסף
מערכת ice |  1
פייפאל (צילום unsplash, vecteezy)
חברת "פייפאל" הסתבכה לאחרונה אחרי שלא הזהירה משתמש ישראלי שמכר ביטקוין בלי שקיבל עבורו תמורה, כך נקבע בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה. השופטת עינב נהרי סנדלר, קבעה כי בנסיבות המקרה לא היה מספיק למשלוח הודעות בדואר אלקטרוני לתובע כדי להודיע לו שקיים סיכון שהעסקה לא תצא לפועל וכדי להודיע לו לאחר מכן שהיא בוטלה. 
אותו תובע לא ראה את המיילים שקיבל מהחברה והעביר את המטבעות לקונה מבלי לקבל תמורה על כך. החברה נתבקשה לשלם לתובע פיצויים, אך נקבע כי גם לו יש חלק של 40% בטעות, כי כמובן לא קרא את המיילים, ועל החברה לשלם לו פיצויים בסך 11,500 שקלים.
על פי התביעה, ב-24 במארס בשעת בוקר מוקדמת פתח התובע בעסקה אינטרנטית למכירת מטבעות ביטקוין באתר LocalBitcoins בתמורה ל-5,500 דולר. אותו אתר מאפשר לעשות שימוש בפייפאל לשם ביצוע והעברת תשלומים של מטבעות וירטואליים.
התובע ראה באזור האישי שלו בפייפאל שכספי התמורה התקבלו לחשבונו, ואף קיבלו הערת On Hold. לטענתו, על בסיס מידע באתר פייפאל, מצב On Hold מתייחס לכך שחשבון שלו עובר בדיקה, ולא למצב שבו הקונה עובר בדיקה. לכן הוא העביר לקונה את המטבעות. אך זמן קצר מאוחר יותר הוא גילה שלא קיבל את הכסף וכי העסקה בוטלה על ידי פייפאל. 
הוא עדכן את האתר שממנו נרכש ממנו הביטקוין והם ייעצו לו לפנות לפייפאל כדי לעדכן אותה על ההונאה, ובמקביל חסמו את הקונה כמשתמש אצלם. פייפאל טענה כי באותו לילה שבוצעה העסקה הוצג בחשבון התובע תשלום של 5,800 דולר ממשתמש עבור מכירת ביטקוין, תחת הערת On Hold. במקביל, החברה טוענת כי  נשלחה לתובע הודעת דואר אלקטרוני שבמסגרתה הובהר לו כי החברה מבצעת בדיקת אבטחה לגבי התשלום שהועבר, ולכן עליו להמתין 24 שעות לפני שהוא מעביר את המטבעות שמכר. 
התובע טען כי בפרק הזמן הזה הוא לא התחבר לדואר האלקטרוני, ופעל באמצעות הפלטפורמה של פייפאל, שבה לא הייתה אינדיקציה לבעיה בתשלום. הוא הגיש תביעה נגד פייפאל בסך 22 אלף שקל – 18 אלף שקל על אובדן המטבעות ו-4,000 שקל על הוצאות התביעה. למרות זאת, הוא יפוצה כאמור ב-60% בלבד מביצוע העסקה.  בפסק הדין נכתב: "במצב דברים זה, ראוי היה שהנתבעת תוודא שההתראה ששלחה לתובע בדוא"ל הגיעה ליעדה. משלוח הודעות דוא"ל בלבד, שאין ודאות כי התובע יצפה בהן בלוח הזמנים הצפוף והקצר שנוצר, איננה מספקת ואיננה סבירה בנסיבות העניין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין כמו פייפאל
    NRMG 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכר באיביי הונה אותי ב20 יורו שהם כ70 ש"ח. לאחר שהוכחתי את זה לפייפאל הם פיצו אותי במלוא הנזק. ברור שלמדתי שאסור להתעסק עם המוכרים באיביי שכן יש אחוז נוכלים גבוה.
    סגור