השוק

יצרנית האייפון מנסה להעביר את העסק למדינה חדשה?

פוקסקון הודיעה על השקעה נוספת להרחבת פעילותה בהודו, יממה לאחר שהשלטונות במדינה אישרו כי תקבל מענקים נדיבים מאוד עבור הקמת מפעלים חדשים במדינה. האם ייתכן שהאייפון הבא יהיה Made in India?
יאיר מור | 
אייפונים בסין (צילום shutterstock)
הון האי תעשיות מדויקות, או בשמה המוכר יותר פוקסקון, הגישה אתמול (חמישי) לבורסה בטייוואן מסמך המודיע על השקעה אסטרטגית בגובה חצי מיליארד דולר שבכוונתה לבצע בהודו. המיזם הוגדר כ"השקעה ארוכת-טווח", אך החברה לא מסרה פרטים נוספים. היא כן ציינה שהכסף יגיע מחברת-הבת הסינגפורית שלה.
את מטרת ההשקעה ניתן רק לנחש – אך לא יותר מדי קשה לעשות זאת. החברה הקימה בשנים האחרונות מספר קווי ייצור של מוצרי חשמל בתת-היבשת, ואנליסטים מעריכים כי עד 2025 רבע ממכשירי האייפון, המוצר המוכר ביותר שמייצרת פוקסקון, ייוצרו מחוץ לסין. כיום מיוצרים בהודו פחות מ-10% מהמכשירים, וגם זה רק למכירה מקומית, בעוד מכשירי האייפון ליתר העולם מגיעים ברובם מסין וחלקם (באמריקה הדרומית) מברזיל.
אך אייפונים אינם המוצר היחיד שפוקסקון מתכוונת לייצר על אדמת הודו. בשבוע שעבר היא התחייבה להכפלת כוח האדם שלה במדינה פי 4 תוך שנתיים – מה שמסתדר היטב עם ניסיונו של הממשל במדינה להגדיל את ייצור האלקטרוניקה בשטחה פי חמישה עד 2026. הודו הקציבה לצורך כך קרן מענקים בגובה 10 מיליארד דולר לחברות שיתרמו למאמצים, ופוקסקון הודיעה על הסכם עם חברת הכרייה ההודית Vedanta, להקמת מפעל שבבים משותף.
הממשלה אכן תגמלה את שתי החברות בנדיבות רבה על המיזם הזה, ומשרד הטכנולוגיה הודיע שלשום (רביעי) כי שתי החברות יקבלו סבסודים רבים מאוד, ביניהם 75% על 809,000 המ"ר הראשונים של קרקע שירכשו לטובת המיזם, 50% על כל מ"ר מעבר לזה, 40% מעלות הקמת המפעל, 50% מעלות הקמת מתקן התפלת מים, מחירי חשמל ומים מוזלים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה