השוק

בנק ישראל בודק טעויות במחקר על השפעת מס המשקאות הממותקים

בבנק ישראל התקבל מידע לפיו נפלו טעויות במחקר על השפעת המס על משקאות ממותקים; המידע מדבר על מכירות שלא נלקחו בחשבון בשל טעויות בברקודים שנמדדו; לתוצאות יש משמעות מרחיקת לכת על מיסוי המשקאות המתוקים
ניצן כהן |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
בנק ישראל בוחן האם נפלו טעויות במחקר שעשה על השפעת המיסוי על משקאות ממותקים. בבנק ישראל התבל מידע לפיו ככל הנראה לא נלקחו בחשבון ברקודים מיוחדים לתקופת החגים וכן הלאה שהטתה את התוצאות.
למשמעות המחקר של בנק ישראל על השפעת המיסוי על משקאות ממותקים יש השפעות מרחיקות לכת וזאת של העובדה כי המחקר של בנק ישראל מהווה המחקר הראשון האמין כי יש או אין השפעה של המיסוי על צריכת משקאות ממותקים. נסביר כי הוטל מס על משקאות ממותקים בשל העובדה כי הם מזיקים לבריאות.
ההיגיון בהטלה המס היה בראש ובראשונה לגרום להפחתה בצריכה והשני הוא לייצר הכנסות למדינה, הכנסות שיגולגלו לטיפול בבעיות ההשמנה. בערך כמו ההיגיון על הטלת מס כבד על סיגריות.
הפוליטיקאים החרדים עטו בהאשמות מופרכות לפיהן הטלת המס על המשקאות הממותקים והטל המס על כלים חד פעמיים נועדו לפגוע בציבור שלהם אבל ממצאי המחקר של בנק ישראל היו חד-משמעיים, הציבור פשוט צרך פחות ממותק וזה טוב. אבל אם בסופו של דבר הצריכה לא ירדה, הרי שזה יהיה כלי נשק של הפוליטיקאים החרדים לפעול לביטולו של המס - מכווין ההתנהגות הזה.
"לאחר פרסום הניתוח הראשוני במחקר על השפעת המס על המשקאות הממותקים התקבלו בחטיבת המחקר הערות בדבר חלק מהסיווגים והנתונים עליהם התבסס הניתוח. כמקובל בבנק ישראל במקרה כזה מונה בודק לבחינה מעמיקה של ממצאי הניתוח ותהליך העבודה על מנת להבין האם אכן נפלה טעות, מה מקורה וכיצד היא משפיעה על ממצאי הניתוח ומסקנותיו. בדיקה זו מתבצעת בימים אלו ולכשתושלם ידווח הבנק על תוצאותיה והניתוח יעודכן בהתאם."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לבדוק את הבנק המיותר הזה שהורס משפחות
    אדי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם המסים הגבוהים בעולם
    סגור
  • 1.
    לבדוק את כל הנעשה בשנה האחרונה שם
    אשל 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דעתי, חשוב מאוד להבין מה קורה שם .
    סגור