השוק

כסף מגוגל לשוברים שתיקה? השקעת הענק החדשה של סורוס

המיליארדר בן ה-92 ממשיך להאמין בענקיות הטכנולוגיה למרות התנועות בשוק. הוא אמנם מכר מעט מניות של אמזון, אבל קנה הרבה יותר של גוגל
מערכת ice | 
ג'ורג' סורוס (צילום Sebastian Derungs / swiss-image for World Economic Forum)
החששות סביב צניחת מניות ענקיות הטכנולוגיה לא חלים על המיליארדר ג'ורג' סורוס. ההחלטה של ​​הפדרל ריזרב להעלות את הריבית באגרסיביות כדי להילחם באינפלציה, שנמצאת בשיא של 40 שנה, מאיימת לדחוף את הכלכלה למיתון, אומרים אנליסטים רבים.
האינפלציה הזו, שמשפיעה במיוחד על הצרכנים, היא בעיה עצומה עבור המגזר הטכנולוגי, מכיוון שמוצרים ושירותים טכנולוגיים הם הראשונים שסובלים מקיצוץ בהוצאות. צרכנים נוטים להגביל את הרכישות לפי שיקול דעת.
ג'ף בזוס, מייסד אמזון, סיכם את המצב הקשה ב-16 בנובמבר עם הטיפים האלה לעסקים קטנים ולצרכנים: "עצתי לאנשים, בעלי עסקים קטנים היא להוריד כמה סיכונים מהשולחן. אם אתה מתכוון לבצע רכישה אולי כדאי לחשוב עליה שוב", אמר המיליארדר. "אם אתה אדם פרטי ואתה חושב לקנות טלוויזיה חדשה גדולה יותר, אולי תחשוב שוב. תשמור על המזומן הזה, תראה מה קורה. אותו דבר עם מקרר, מכונית חדשה לא משנה מה, בוא נוריד כמה סיכונים מהשולחן."
"אם אתה עסק קטן אולי תעכב כמה רכישות הון: האם אתה צריך את הציוד החדש הזה? אולי הוא יכול לחכות קצת, להחזיק קצת מזומן בהישג יד; רק קצת הפחתת סיכונים יכולה לעשות את ההבדל עבור הקטן הזה עֵסֶק."

חששות דומים עלו על ידי קבוצות הטכנולוגיה עצמן, כאשר פרסמו את רווחיהן ברבעון השלישי בחודש שעבר. "ברבעון השלישי אכן ראינו נסיגה בהוצאות של כמה מפרסמים באזורים מסוימים ובמודעות חיפוש", אמר פיליפ שינדלר, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקים ראשי של אלפבית, לאנליסטים. "אין ספק שאנחנו פועלים בסביבה לא בטוחה, ושעסקים, גדולים וקטנים, ממשיכים להיבחן בדרכים חדשות ושונות, בהתאם למקום שבו הם נמצאים בעולם".
כדי להתמודד עם הזמנים הקשים הללו, סקטור הטכנולוגיה הסתמך על הפחתת עלויות דרסטית, שהבולטת שבהן היא קיצוץ משרות. באמצע נובמבר, אמזון החלה לקצץ 10,000 משרות, שהם כ-3% מכוח העבודה הארגוני שלה, מהלך חסר תקדים בתולדותיה.
מטא הודיעה גם על חיסול 11,000 משרות, שהם 13% מ-87,000 עובדי הקבוצה. זה היה למעשה הפיטורים ההמוניים הראשונים בהיסטוריה של פייסבוק מאז הקמתה ב-2004.
סורוס, באמצעות חברתו Soros Fund Management (SFM), החזיק ב-53,175 מניות אלפבית נכון ל-31 ביולי. שלושה חודשים לאחר מכן, אחזקתו באלפבית עלה ל-1,01 מיליון מניות, עלייה של 1,806%. המיליארדר רכש מניות ברבעון שבו איבדו שערי מניות אלפבית 12.2% מערכן.
סורוס אמנם מכר מניות של אמזון, אולם זה היה מספר קטן, מה שאותת שסורוס עדיין מאמין בענקית המסחר האלקטרוני. SFM מחזיקה ב-1,981,161 מניות של אמזון לעומת 2,004,500 ברבעון השני. מדובר בירידה קטנה של 1.16%.
שווי תיק המניות של סורוס בארה"ב עלה ב-4.3% לעומת הרבעון לכמעט 5.9 מיליארד דולר. "SFM משקיעה ברחבי העולם במגוון רחב של אסטרטגיות וסוגי נכסים, כולל מניות ציבוריות, הכנסה קבועה, סחורות, מט"ח, נכסים חלופיים והון פרטי", אומרת החברה באתר האינטרנט שלה.
סורוס, ששוויו הנקי מוערך ב-8.5 מיליארד דולר, עלייה של מיליארד דולר נכון ל-22 בנובמבר, לפי בלומברג. סורוס ידוע כמי שמזרים כסף גם לארגוני שמאל ישראלים כמו שוברים שתיקה, מחסום ווטש, מולד, הקרן החדשה לישראל ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה