מדדים ומחקרים

המיליארדר סטיב כהן מסתער על הרפואה: אלו המניות שעל הכוונת

צייד המניות הידוע סימן שתי מניות מעולם הפיתוח הרפואי, ולמרות ההאטה בשווקים הוא מצפה לפריצה שלהן השנה
מערכת ice | 
סטיב כהן (צילום רויטרס)
2022 הייתה ללא ספק שנה קשה למשקיעים. אפילו בהתחשב בעליות האחרונות, כל המדדים העיקריים עדיין יורדים, ואי-הוודאות הכלכלית עדיין מרחפת על ראשם. סביבה כזו מקשה על מציאת המניות להסתער עליהן קדימה, אך אחת הדרכים להבין את המפה הנוכחית היא ללכת בעקבות מגלי המניות המובילים.
מעטים בקיאים במשחק ההשקעות כמו המיליארדר סטיב כהן. חברת Point72 של מנהל קרן הגידור, המפורסמת בסגנון המסחר בעל הסיכון הגבוה שלו, מתהדרת ב-25 מיליארד דולר של נכסים מנוהלים, כאשר הונו של כהן מוערך בכ-16 מיליארד דולר (90 ברשימת עשירי העולם).
לכן, כאשר כהן עושה מהלכים, זה אך טבעי שהמשקיעים ישימו לב. לאחרונה, כהן שם בפיו שני שמות, ולפי מה שנראה לאחר מכן, מסתבר שלא רק כהן חושב שהמניות האלה שוות השקעה. על פי קונצנזוס האנליסטים, שתי החברות הללו מדורגות כקניות חזקות:
Exact Sciences (EXAS)
הבחירה הראשונה של כהן שנבחן היא Exact Sciences, מומחית לאבחון מולקולרי המתמקד במניעת סרטן בשלבים המוקדמים. המוצר הראשוני של החברה היה בדיקת סרטן המעי הגס, Cologuard, שהושקה ב-2014 כבדיקת DNA הראשונה בצואה לסרטן המעי הגס. Exact Sciences התמקדה בתחילה בזיהוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס, ומאז הרחיבה את קו המוצרים שלה לכלול בדיקות אונקולוגיות נוספות ובדיקות דיוק לצורות רבות של סרטן.
הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה היה חד-משמעי: הכנסות של 523.07 מיליון דולר, שהסתכמו בעלייה של 15% משנה קודמת. כמו כן, בשורה התחתונה, EPS הגיע ל-0.84 דולר, ושיפר את תחזית הרחוב ל-1.07 דולר. ולגבי התחזית, בגלל הקצב האיתן של הרבעון, החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2022 מ-1.980-2.022 מיליארד דולר ל-2.025-2.042 מיליארד דולר.
אין זה פלא, אם כן, שמשקיע כמו סטיב כהן יתעניין בחברה כמו Exact Sciences. ברבעון השלישי ביצעה Point72 של כהן רכישה משמעותית במניות EXAS, בהיקף כולל של 2.43 מיליון מניות, שבמחיר המניה הנוכחי שוות כעת למעלה מ-104 מיליון דולר.
אנליסט קנקורד, קייל מיקסון, רואה כאן הרבה סיבות לתחזית אופטימית. הוא כותב, "ללא קשר למסלול ששוק ההקרנה לסרטן המעי הגס עובר במהלך השנים הבאות, אנחנו גם מאוד נלהבים מפוטנציאל הצמיחה של Exact לטווח ארוך, ההתקדמות לקראת השגת רווחיות (בלי לחפש אפשרויות מדללות) וביצועים. אנו מאמינים שהחברה בדרך לביצוע אסטרטגיית הליבה לצמיחה ארוכת טווח שלה".
Horizon Therapeutics (HZNP)
השם הבא שנאמר בפיו של כהן הוא Horizon Therapeutics, חברת ביו-פארמה המתמקדת במציאת תרופות למחלות נדירות, אוטואימוניות ודלקתיות קשות. ל-Horizon סל תרופות עמוק ומגוון הכולל בין היתר טיפול במחלות עיניים בבלוטת התריס, וטיפול במחלות והפרעות נוספות.
למרות שברבעון השלישי, מכירות התרופה ירדו ב-20% משנה קודמת ל-491 מיליון דולר, הנתון הסתכם בעלייה של 2% ברציפות והפיג את החשש מפני נסיגה גדולה יותר. למעשה, בעוד שההכנסות הכוללות ירדו ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-925.4 מיליון דולר, הנתון גבר על תחזית האנליסטים ב-37.76 מיליון דולר.
כהן כנראה חושב שהחברה עושה את כל המהלכים הנכונים. ברבעון השלישי הוא פתח פוזיציה חדשה וקנה 2,094,400 מניות. אלה שווים כעת למעלה מ-157 מיליון דולר.
בהסתכלות קדימה, אנליסט וולס פארגו, דרק ארצ'ילה, מציין כי לשנה הבאה יש הרבה ציפיות: "אנחנו חושבים ש-2023 תהיה שנה גדולה עבור HZNP, שלדעתנו לא מוערכת דיו וצריך לייצר אפסייד למניות. ישנם זרזים קליניים מרובים שלדעתנו יכולים לעזור למניות HZNP לדרג מחדש ולגרום למשקיעים להקצות יותר ערך שאינו נמצא במניה ברמות הללו".
בהתחשב בכל האמור לעיל, לארצ'ילה יש תקוות גדולות. הוא קבע יעד מחיר של 118 דולר למניה. יעד זה מעמיד את פוטנציאל העליות על 57%. בסך הכל, רוב הקולגות של ארצ'ילה תומכים בעמדתו. בהתבסס על 9 קניות לעומת 2 אחזקות, קונצנזוס האנליסטים מדרג את המניה כקנייה חזקה. התחזית קוראת לעלייה לשנה של ~30%, בהינתן היעד הממוצע עומד על 97.45 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה