השוק

לפני הפרידה משולץ: הסדר בפרשת משככי הכאבים של טבע

פרשת האופיואידים: חברת טבע הודיעה היום כי הגיעה להסכמה על הסדר כלל-מדינתי המוצע בעניין משככי הכאבים בארה"ב, עם היועצים המשפטיים של המדינות ונציגי התובעים
מערכת ice |  1
קאר שולץ, מנכ"ל חברת טבע (צילום פלאש 90, סיון פרג')
יום אחרי שהודיעה כי המנכ"ל קאר שולץ מסיים את תפקידו לאחר קדנציה של 5 שנים, חברת טבע מכריזה על סיום פרשת משככי הכאבים (אופיואידים) בארה"ב.
בהודעה שהוציאה היום טבע ארה"ב, חברת בת של טבע תעשיות פרמצבטיות בע''מ (NYSE and TASE: TEVA), הודיעה כי הגיעה להסכמה על הסדר כלל-מדינתי המוצע בעניין משככי הכאבים בארה"ב, עם היועצים המשפטיים של המדינות ונציגי התובעים.
בהודעה נמסר כי חברת אלרגן השלימה גם היא את תנאי ההסדר הכלל-מדינתי שלה. כפי שהודיעה החברה ברבעון השלישי, טבע וחברת אלרגן סיכמו את תנאי השיפוי ביניהן. כעת יחל הליך ההצטרפות במסגרתו יוכלו המדינות להצטרף להסדר הכלל-מדינתי.

לאור שיעור ההשתתפות הגבוה בהסדרים כלל-מדינתיים אחרים בארה"ב, כמו-גם לאור ההסדרים שטבע הגיעה אליהם עם מדינות טקסס, פלורידה, לואיזיאנה, רוד איילנד, מערב וירג'יניה, סן פרנסיסקו וניו יורק – בטבע הביעו אופטימיות ששיעור השתתפות גבוה יושג גם במסגרת הסדר זה, מה שיאפשר לחברה לשים את התביעות הללו מאחוריה ולהמשיך להתמקד במטופלים.

כזכור פרשת האופיואידים הייתה משקולת שאיימה למוטט את טבע, והיא נתבעה עם שורה של חברות תרופות ומפיצות תרופות שלקחו חלק בשיטות שיווק שנועדו לעודד לכאורה התמכרות. לפי פרסומים טרם חתימת ההסכם, טבע תשלם למדינות ארה"ב עד 3.7 מיליארד דולר במזומן במשך 13 שנים, ובנוסף תספק תרופות בסך 1.2 מיליארד דולר שתפקידן לסייע לגמילה לחולים שהתמכרו.
אמש הודיעה מועצת המנהלים של חברת טבע כי החליטה למנות את ריצ'רד פרנסיס לנשיא ומנכ"ל החברה, והוא יחליף את המנכ"ל היוצא קאר שולץ. המינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה להחליף הוציא את החברה
    Mtlk 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוציא את החברה ממצב מאוד מאוד בעיתי לאופק חדש
    סגור