השוק

דרמה בשופרסל: עסקת המכירה של הרשת נפלה ברגע האחרון

אהרון פרנקל אמור היה להפוך לבעל המניות הגדול בשופרסל, אך פרנקל החליט לפרוש מהעסקה. הסיבה: שניים מהמוסדיים הגדולים שמחזיקים במניות החברה, מגדל ומנורה, החליטו שלא להצטרף אל המוסדיים האחרים בקבוצה של בעלי המניות של החברה שהתארגנה למכור לו מניות
מערכת ice | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
אהרון פרנקל אמור היה להפוך בקרוב מאוד לבעל המניות הגדול ביותר בשופרסל, אך ב"כלכליסט" פורסם אמש (רביעי) כי פרנקל פרש מהעסקה המסתמנת. הסיבה לכך שפרנקל עשה את פניית הפארסה היא העובדה כי שניים מהמוסדיים הגדולים שמחזיקים במניות החברה, מגדל ומנורה, החליטו שלא להצטרף אל שמונת המוסדיים האחרים בקבוצה של בעלי המניות של החברה שהתארגנה למכור לו מניות ולהפוך אותו לבעל השליטה דה פקטו בשופרסל.
פרנקל הודיע כי הוא מעוניין להחזיק בין 18% ל-20% מהחברה. מי שמחזיקה בנתח הגדול ביותר בשופרסל כיום היא חברת מגדל, לה יש 12.22%. אחריה בית ההשקעות אלטשולר שחם עם 10.13. מקרב חברות הביטוח, מנורה מבטחים מחזיקה ב־10%, הראל ב־9.48%, כלל ביטוח ב־8.89% והפניקס־אקסלנס 8.27%.

על פי המתווה שגובש, כל גוף ימכור במסגרת העסקה 15% לערך ממניותיו, וכך גם בתי השקעות שאינם בעלי עניין, כמו ילין לפידות ומיטב. הגופים לא יוכלו למכור מניות שהחזיקו באמצעות קרנות נאמנות. פרנקל היה מוכן להתפשר ולהגיע לאחזקה של 15% כולל האופציה, אבל אז הודיעה מנורה שלא תשתתף בעסקה והיא למעשה נפלה.

פרנקל סיפר: "לאור היעדר הסכמה עם כלל הגופים המוסדיים על מתווה לרכישה של מניותיהם בחברת שופרסל, החלטנו לא להמשיך בתהליך הרכישה של מניותיהם. אנו מאחלים הצלחה רבה לחברת שופרסל, עובדיה ובעלי מניותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה