השוק

יצרנית שבבי הסמארטפונים קואלקום צונחת, למרות חדשות טובות

החברה בישרה למשקיעים כי תספק את רוב שבבי הדור החמישי לאייפון 15 – אך התחזיות שלה לרבעון הקרוב נמוכות בכל כך הרבה אחוזים לעומת ציפיות האנליסטים שהמניה צונחת בבורסה

יאיר מור | 
סמארטפון (צילום unsplash)
ענקית השבבים קואלקום התווספה לרשימת החברות שהמשבר הכלכלי העולמי הצליח לפגוע בהן באופן קשה למדי, כך עולה מהדו"ח הרבעוני שלה לשלושת החודשים שהתחילו ב-26 ביוני והסתיימו ב-25 בספטמבר.
אמנם, ברבעון הרביעי (כפי שהתקופה הזו מוגדרת בראיית החשבון של החברה) היא עמדה פחות או יותר בציפיות, עם הכנסות בגובה 11.4 מיליארד דולר ורווח למניה של 3.13 דולר. מה שהטריד את המשקיעים היה הצפי לרבעון הבא.
החברה אמרה שהיא צופה להגיע להכנסות בטווח שבין 9.2 ל-10 מיליארד דולר. מדובר בהערכה נמוכה בכ-20% מציפיות האנליסטים להכנסות בגובה 12 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה ההפרש בין ציפיות האנליסטים להערכות החברה גדול עוד יותר – השוק ציפה לכ-3.42 דולר, ואילו החברה מדברת על הטווח שבין 2.25 ל-2.45 דולר – בממוצע זהו פספוס של 31% לעומת המומחים.
החברה ציינה כי היא נפגעת, כמובן, מהמשבר הכלכלי הגורם לירידה במכירות הסמארטפונים בכלל, ואלה המבוססים על השבבים המתקדמים והיקרים ביותר שלה בפרט. לדבריה, יצרניות סמארטפונים "נתקעו" עם "מלאי מוגבה" של  "8-10 שבועות", שייקח מספר רבעונים 'לנקות' עד הזמנת מלאי חדש. היא אף הודתה, סוף סוף, כי התחזית שלה מהרבעון הקודם לפיה מכירות הסמארטפונים השנה יירדו ב"מספר חד-ספרתי בינוני" לא היו קרובות כלל למציאות, ועדכנה אותה לירידה ב"שיעור דו-ספרתי נמוך". עם זאת, היא ציינה כי ברבעונים הבאים היא צופה לעלייה בהכנסות ממכירת שבבים לסמסונג ולאפל. החברה התגאתה בכך שבניגוד לתחזית קודמת, לפיה אפל תזמין ממנה שבבי תקשורת דור 5 לכ-20% ממכשירי סדרת אייפון 15 שתושק בסוף השנה הבאה, כעת אמורה קואלקום לספק את השבבים לרוב המכשירים, מה שאומר שאפל תשלם לה הרבה יותר מכפי שחשבה.
המנכ"ל כריסטיאנו אמון, הדגיש כי למרות הנתון האחרון, החברה עובדת על קיצוץ ההוצאות, הקפיאה את הגיוסים ובקרוב אף תפטר עובדים קיימים.
מניית החברה פתחה את יום המסחר בצניחה של כ-7.5%. מתחילת השנה איבדה 42.32% משוויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה