השוק

קואלקום עמדה בתחזיות – אבל הדו"ח שלה חשף נתון מדאיג

החברה שהשבבים שלה נמצאים ברוב הסמארטפונים הפופולאריים רשמה זינוקים משמעותיים בכל המדדים – אך הודתה כי מעתה והלאה היא מצפה שהמשבר הכלכלי יחריף, ויפגע בעיקר במעמדים הבינוניים ומטה
יאיר מור | 
סמארטפון (צילום pixabay)
מניית ענקית השבבים האמריקאית קואלקום צנחה אתמול בשעות המסחר המורחבות בשיעור של שלושה אחוזים ושני-שליש, למרות שהדו"ח שלה היה לכאורה אופטימי.
החברה רשמה ברבעון השלישי, שלפי לוח השנה המוזר שלה הסתיים ב-26 ביוני, הכנסות בגובה 10.93 מיליארד דולר – זינוק של 36% לעומת שנה קודם לכן ומעט מעל התחזית הממוצעת בוול-סטריט ל-10.88 מיליארד דולר; הרווח הנקי נסק ב-84% ל-3.7 מיליארד דולר; והרווח למניה עמד על 2.96 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.87 (כל הנתונים מלבד הרווח למניה לפי סטנדרט GAAP).
החברה ציינה כי התחומים עליהם היא מקווה לבנות את עתידה – הרכב והמכשירים המחוברים (IoT) – רשמו זינוקים משמעותיים של 38% ו-31% בהכנסות, בהתאמה. אך התחום שבו רשמה את הצמיחה הגדולה ביותר היה השבבים לסמארטפונים, עם זינוק של 59%.
כאן גם התחבא הנתון שגרם ככל הנראה לירידה המשמעותית במניה לאחר פרסום הדו"ח למרות האופטימיות שלו: סמארטפונים הם התחום שצפוי לסבול מהטה משמעותית מאוד אם המשבר העולמי יימשך, מאחר שמדובר בתחום שבו הצרכנים יעדיפו לא להשקיע בתקופה שבה כל דולר חשוב. החברה טענה כי רוב הצמיחה בתחום הגיעה בזכות מכירת שבבים לסמארטפונים מרמות המחיר העליונות, והודתה כי האחרונים איזנו ירידה בהזמנות סמארטפונים זולים יותר – אך מדובר בחדשות רעות, שכן מבחינה כמותית, סמארטפונים ברמות ביניים ומטה מוכרים הרבה יותר יחידות מאשר סמארטפונים יוקרתיים יותר, ואם המשבר יצנן את השוק הזה אובדן ההכנסות יהיה משמעותי מאוד, ולא חשוב כמה מכשירי גלקסי S שלושת-אלפים אולטרא יקנו העשירים.
אולי כתוצאה מהתובנה הזו, הורידה החברה את התחזיות שלה לרבעון הבא להכנסות של 11.4 מיליארד דולר בממוצע לעומת ציפיות אנליסטים ל-11.87 מיליארד דולר בממוצע, ורווח למניה של 3.15 דולר בממוצע לעומת ציפיות ל-3.23 דולר בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה