השוק

בנק לאומי: ה-BOOK בהנפקת איתקה מלא; פוטנציאל במניית קב' דלק

בחדר העסקאות של בנק לאומי אורים הערב שה-BOOK בהנפקת איתקה מלא לפי השווי הנמוך של 2.9 מיליארד דולר; "ההנפקה מובטחת" אומרים שם וטוענים להצפת ערך בקבוצת דלק כבר בטווח הקצר
ניצן כהן |  7
יצחק תשובה, עידן ולס (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
באופן מפתיע (ואולי לא) ה-BOOK בהנפקת איתקה התמלא במשקיעים לאחר יום אחד. הבעיה, לפי חדר העסקאות של בנק לאומי, שההצעות זורמות לפי שווי חברה של 2.9 מיליארד דולר אולם בסופו של יום ההנפקה תיסגר בטווחים של 2.85 מיליארד דולר עד 3.54 מיליארד דולר.
האנליסטית אלה פריד מחדר העסקאות של לאומי אומרת כי בהנחת עבודה של שווי מינימלי לאיתקה, היא מעלה את מחיר היעד לקבוצת דלק ל-669 שקל לעומת המחיר בשוק שעומד היום על 550 שקל ומותירה את המלצת ה"קניה" למניה. פריד מוסיפה כי גם בשווי המינימלי היא רואה הצפת ערך בקבוצת דלק כבר בטווח הזמן הקרוב.

"תמהיל ההפקה היומית של איתקה" אומרת פריד "צפוי לעמוד על שיעור של 73% נפט, ואילו התמהיל האנרגטי של קבוצת דלק נמצא קרוב ל-80% גז טבעי. כידוע, החלק הישראלי מתבסס על חוזי אספקה קבועים, מה שמעניק לפעילות הקיימת אפ-סייד תחום לצד יציבות.
"החלשות העונתית בתחום האנרגיה, וחששות ממיתון בהחלט מותרים את ההשקעה בפרופיל סיכון גבוה עם יחס תשואה סיכון הולם. להערכתנו, הפוטנציאל בהנפקה גבוה ומדובר באחת מהזדמנויות המעניינות בתל אביב, המתאפיינת כמובן בפרופיל סיכון הנגזר מהענף".
המתדולוגיה של בנק לאומי בערכת השווי שעשו בבנק לאומי היא מעניינת מאחר והיא לוקחת בחשבון את ניומד אנרג'י במחירי שוק ואת איתקה בשווי המינימלי ומכאן גוזרת אלה פריד את המלצת ה"קניה" לקבוצת דלק ואת מחיר היעד שגבוה בכ-22% ממחיר המניה של קבוצת דלק היום בבורסה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הסירחון עולה לשמיים
    רונן 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל ההתעסקות עם החברה הזאת אחרי ,שהיתה באזהרת רווח,חדלות פירעון....ואף אחד לא שואל או חוקר. איך? פתאום הם "מסודרים" אם הבנקים לא היו שופכים מיליארדים (מה ,שלא היה קורה עם אף אחד אחר) מכירות הנכסים לא כיסו את ההתחייבויות....לכן כלהסיפור היה נגמר לגמרי אחרת.
    סגור
  • דווקא כולם התעסקו
    אודי 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן שהמדינה שפכה מלירדים על פתאל ואחרים דלק הסתדרה בכוחות עצמה ויותר מזה אסור על גופים להשקיע במנייה של סכנת חדלות פרעון לדעתי הפסדת שם בעבר ולכן אתה מדבר מיתוך פוזיציה
    סגור
  • 5.
    מקורות אחרים מדברים על סכומים גבוהים יותר
    ליאור 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וכמובן שקיימת גם אופציה שיגדילו את הרף העליון. מקווה שאין פה ענין של אינטרסים. להלן הקישור לדיווח ממקור שנראה מהימן: https://www.ifre.com/story/3583882/ithaca-quickly-covered-on-up-to-310m-london-ipo-wc9mjhf5rt
    סגור
  • 4.
    קשה להאמין שיסתיים בפחות מ3.5 מליארד
    ליאור 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם אם כן, מהר מאוד היא תדלג במחסר לאזור ה5 מליארד. הרי רק לפני שבועיים דו"ח חיצוני העריך שווי נכסים במעל 10 מליארד כשהרוב מעתודות מוכחות. חבל שאי אפשר להשקיע כפרטיים בהנפקה. הייתי מזרים את כל המזומן שלי לשם :)
    סגור
  • 3.
    דלק קבוצה
    נוני 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכל החלשים והפחדנים טיסה נעימה
    סגור
  • 2.
    דרושים לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, סקרים
    עבודה מהבית 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, סקרים, תמלול, הזנת תוכן, לפרטים על המשרות תרשמו בגוגל "אתר עבודה מהבית"
    סגור
  • 1.
    צריך גם לשים דיסקאונט חברת אחזקה
    dw 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש דיסקאונט בחברות כמו ביקום, ח"ל, דסק"ש וכו אז אין סיבה שגם בדלק לא יהיה. היא לא מיוחדת. בכל אופן מה שחשוב הוא להשלים את ההנפקה, גם בתמחור נמוך מהפנטזיות, כי לדלק יש 200 מלשח בקופה והיא חייבת לשלם לנושי סידרה לא' כ 500 מלשח בפברואר 23, שזה עוד כמה חודשים בסה"כ. בכל 23 דלק צריכה לשלם כמיליארד שקלים. בעזרת ההנפקה היא אמורה להיות מסוגלת לשלם את זה.
    סגור