השוק

מסתמן: הנפקת איתקה השבוע; תשובה ייפגש עם מאות מיליוני דולרים

הנפקת איתקה שאמורה להיות ההנפקה הגדולה ביותר באנגליה השנה אמורה לצאת לדרך בימים הקרובים; קבוצת דלק נערכת לפתוח את ההנפקה עוד השבוע כשהנחת העבודה היא שהשווי ינוע בטווח של 3.5 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר
ניצן כהן |  7
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90)
והנה זה קורה, הצפת הערך הגדולה בקבוצת דלק של יצחק תשובה - הנפקת איתקה. קבוצת דלק של יצחק תשובה נערכת לפתיחת ה-BOOK בהנפקה עוד השבוע שאם לא יקרה משהו חריג, ה-BOOK יפתח כבר מחר. כך נודע ל-ice.
הנחת העבודה היא שקבוצת דלק תנסה להנפיק את איתקה לפי שווי שינוע בטווחים של 3.5 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר ולהנפיק לפחות 10% מהחברה מה שיהפוך את ההנפקה של איתקה להנפקה הגדולה ביותר בלונדון בשנת 2022.

איתקה מרכזת את פעילות קידוחי הנפט בים הצפוני של קבוצת דלק לאחר שנרכשה בעבר משברון. רכישת איתקה הייתה הנקודה שהכניסה את קבוצת דלק למשבר לפני מספר שנים אבל היא זו שאמורה היום להיות הצפת הערך הגדולה בקבוצה שעברה מהפך משמעותי בשנים האחרונות עם מינויו של עידן ולס לתפקיד מנכ"ל החברה.
ולס העביר את קבוצת דלק תהליך הבראה משמעותי שכלל מימוש נכסים, פירעון חובות מעיקים למערכת הבנקאית וכן הלאה והיום מחפשים המשקיעים בקבוצה את האפסייד שאמור להגיע משני מקומות: רישום של ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) למסחר בלונדון, תהליך שכבר החל וכמובן ההנפקה של איתקה שאמורה להסחיר את ההחזקות של קבוצת דלק בחברה ולהפגיש אותה עם כמה מאות מיליוני דולרים.
אם כן, נכון להיום קבוצת דלק טרם פרסמה את התשקיף של איתקה ולכן היא לא יכולה לקבל כרגע הזמנות אולם הנחת העבודה שהתשקיף יפורסם כבר בימים הקרובים וזה יאפשר פתיחה מהירה של ה-BOOK, כלומר התחלה של קבלת הזמנות ממשקיעים.
הנפקת איתקה באה לעולם בתקופה מאתגרת בשווקים הפיננסיים אולם התקופה הזו, ככל שהיא מאתגרת מבחינה פיננסית היא מושלמת לעסקי הליבה של החברה. איתקה מחזיקה בעתודות נפט משמעותיות בים הצפוני בתקופה בה קיים מחסור משמעותי של נפט ביבשת אירופה והמחירים הולכים ועולים מה שהופך את ההנפקה להזדמנות עבור המשקיעים ברחבי העולם להיחשף לביקושים לנפט באירופה במחירים סבירים.
מדוע המחירים סבירים באיתקה? בעיקר בשל התנודתיות בבורסות והאתגר בתימחור של הנפקה כזו בתקופה כזו.
השווי של איתקה לצורך ההנפקה יקבע בסופו של יום לאחר סגירת ה-BOOK אבל ההערכות (הסבירות) מדברות על הנפקה לפי שווי מינימלי של 4.5 מיליארד דולר כשהכוונה המקורית הייתה להנפיק את החברה לפי שווי של 5 מיליארד דולר ואז מכירת 20% מהחברה אולם בשל המצב בשווקים, אומרים גורמים יודעי דבר, מוכנה היום קבוצת דלק להנפיק לפי שווי חברה של 4.5 מיליארד דולר ולמכור קצת יותר מ-11% מהחברה בשלב הזה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לנשק
    אלי כהן הגדול 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה צריך לנשק ולחבק חזק את ביבי שטייניץ הפודל שסידרו לו ממתק מכובד על חשבון המדינה
    סגור
  • 5.
    חברה מצויינת, אני נמצא עכשיו על פרוייקט שלהם ורואה את ז (ל"ת)
    בני 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תשובה דואג רק לעצמו
    עזי 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין מה לקשור כתרים לוולס ותשובה, התודה היא לפוטין. בניו-מד הם ביצעו עסקה הזויה ולא ברורה, עם ריח רע. בנוסף, הקימו חברה עם מנכ"ל החברה, כי אין כמו לדאוג לעובדים שלך במקום לבעלי המניות. תשובה נשאר תשובה, ובעלי המניות צריכים להתפלל שגם להם יישאר משהו.
    סגור
  • 3.
    ומה עם הכסף שלנו ! שעשה תספורת ולא החזיר! לא שכחנו (ל"ת)
    חיים 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    יש בלבול בין ev לשווי שוק
    משקיע 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    4.5 זה כנראה ev ואם נפחית 1.5 חוב נקבל שווי שוק של 3
    סגור
  • 1.
    אם כך הקבוצה צריכה להסחר לפי מינימום שער 75000 (ל"ת)
    חמיד 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • אמור זה שם של דג
    דלקן 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנתיים המנייה לא מגיבה לכלום
    סגור