השוק

אובר עקפה את כל התעשייה: "לא רואים סימנים למשבר"

מספר הנוסעים עבר לראשונה את זה של לפני פרוץ הקורונה, ורווח המותאים הגיע לשיא של כל הזמנים – ואפילו ההפסדים בשורה התחתונה והנמכה קלה של התחזית לרבעון הנוכחי לא הפריעו למשקיעים, שקפצו על המניה בהיסטריה חיובית

יאיר מור | 
אובר (צילום רישיון חופשי unsplash)
ענקית טכנולוגיית התחבורה אובר הציגה את אחד הדו"חות הרבעוניים הטובים ביותר שנראו לאחרונה בתעשייה, מה שגרם למניה שלה לזנק בחדות למרות שבכמה מהמדדים היא לא עמדה בציפיות – אך כנראה שבתקופה כזו זה לא מה שחשוב למשקיעים.
לפי הדו"ח, בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר הכניסה החברה 8.34 מיליארד דולה – עלייה של 72% לעומת שנה קודם לכן, ומעט מעל הציפיות ל-8.1 מיליארד דולר. גם הרווח המותאם היה מעל הציפיות – 516 מיליון דולר.
עם זאת, בשורה התחתונה דווקא רשמה החברה אכזבה – הפסד נקי של 1.2 מיליארד דולר, או 61 סנט למניה, לעומת ציפיות להפסד של 17 סנט "בלבד" למניה. מצד שני, מדובר בהפסד קטן ומחצית מאשר ברבעון המקביל לפני שנה – 2.42 מיליארד דולר – והוא נגרם בעיקר בשל הפסדים מהשקעות כושלות של החברה, שניים מהם במתחרות בחו"ל (דידי צ'ושינג הסינית וגראב הסינגפורית) ואחת במפתחת הרכב האוטונומי האמריקאית אורורה.
אחת הבשורות המשמעותיות בדו"ח היתה נתוני השימוש בשירותים: מספר מזמיני הנסיעות זינק לראשונה אל מעל זה של הרבעון האחרון לפני פרוץ הקורונה, ועמד על 124 מיליון, אם כי מספר הנסיעות הממוצע ללקוח בחודש ירד מ-5.7 לפני המגיפה ל-5.3. סך ההזמנות עמד על 29.12 מיליארד דולר – זינוק של 26%, אך מעט מתחת לציפיות ל-29.63 מיליארד דולר.
התחזית לרבעון הנוכחי היא גידול איטי יותר של בין 16% ל-20% לטווח שבין 30 ל-31 מיליארד דולר, לעומת ציפיות של 32 מיליארד דולר בוול-סטריט. מצד שני, ה-EBITDA (הכנסות בקיזוז מסים וניכויים) צפוי להגיע ל-600 עד 630 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים ל-568 מיליון בממוצע.
לדברי המנכ"ל, דארה חוֹסְרוֹאוּשַאהִי, הוא "בטוח ביכולתנו להביא לגידול בריא בשורה העליונה והתחתונה", למרות "הסביבה הכלכלית העולמית המעורערת", בשל העובדה ש"לא הרגשנו כל סימן לירידה בהזמנות הנסיעות".
התחזית הזו, שמאוד יוצאת דופן בתקופה זו, גרמה למשקיעים להתקף אופטימיות שהזניק את מניית החברה בכמעט 15%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה