השוק

אלביט בחודש חלומי: הזמנות בכמעט 400 מיליון דולר בחודש

המערכות שתספק אלביט מיועדות לשיפור התקשורת בין יחידות שונות בצבא; העסקה תתפרש על פני שנתיים; מניית אלביט מערכות נמצאת בשנה מצויינת והנניבה תשואה של כמעט 33% מתחילת השנה
ניצן כהן |  4
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
נראה כי המערכה בין רוסיה לאוקראינה והמערב מוסיפה לאלביט מערכות לקוחות חדשים. פינלנד שמחזיקה בצבא שלא נחשב לאחד החזקים באירופה מצטרפת למצבת הלקוחות של אלביט מערכות עם הזמנה של 25 מיליון דולר.
המערכות שתספק אלביט הן מערכות תקשורת בין יחידות טקטיות שונות בצבא שכוללות אפשרות לבקרת אש. מערכות דומות סופקו כבר ליחדות שונות של צבאות אחרים באירופה כמו צבא שבדיה, גרמניה, שוויץ, ספרד וכן הלאה.

אלביט מערכות נמצאת בשנה מצויינת בעיקר לאור העובדה שהמערכה שהתפתחה בין רוסיה לאוקראינה ולמערב גילתה כי ההשקעות של מדינות באירופה בצבאות שלהן לא היו מספקות בשנים האחרונות והן נכנסו למרוץ חימוש/ הצטיידות שיאפשר להן להתמודד עם אתגרי העתיד וכאן אלביט מערכות נכנסת לתמונה כאחת הספקיות המשמעותיות בעולם של מערכות צבאיות באיכות גבוהה עם יכולות מוכחות, בעיקר לאור העובדה כי מדובר בספקית משמעותית לצה"ל וצבא ארה"ב וכן הלאה.
מניית אלביט מערכות עשתה בחודש האחרון מהלך עליות משמעותי של יותר מ-5% והחודש עוד לא נגמר. מתחילת השנה עלתה המניה ביותר מ-33%.
נזכיר כי בשבוע האחרון הודיעה החברה על עסקאות בסדר גודל של 300 מיליון דולר כשכ-65 מיליון דולר מהם מיועדים לאספקת מערכות לצבא ארה"ב והיתר למדינה באסיה פסיפיק. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה על חוזה של יותר מ-100 מיליון דולר עם צבא ארה"ב והחלה במצגת משמעותית של מערכות כת"במים לצבא בריטניה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אלביט תרוויח בזמן שכל אזרחי ישראל יסבלו
    אלביצ' 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם אתם חושבים שלא יהיה השלכות כלכליות על מדינת ישראל כשאנחנו מחמשים מדינות מערביות עם נשק שמאיים על רוסיה אז אתם חיים בסרט. האימפריה האמריקאית על סף קריסה ואין שום טעם שישראל תקפוץ יחד איתה לאותו תהום.
    סגור
  • 3.
    והמניה ? למה תקועה במקום
    עזריאל 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    400 מיליון + 500 מיליון והמניה תקועה
    סגור
  • 2.
    400 מיליון
    נ 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אבל משכורות על הפנים מקום עבודה על הפנים
    סגור
  • 1.
    אבל לפי החישוב שלי זה יוצא 412 מיליון דולר. תתקנו כותרת (ל"ת)
    גיא 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור