השוק

בנק לאומי מזהיר: "הפד צפוי להעלות את הריבית שוב"

הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית ב-0.75% שוב, ד"ר גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק אסטרטג הריביות בלאומי שוק ההון מסבירים את המהלך

מערכת ice |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
זה תקופה שהעולם הפיננסי שומר על דריכות וממתין מידי חודש להודעה הפדרל ריזרב בנוגע לעליית הריבית. לפי פרסומים במהלך השבוע הפד צפויה להודיע על עלייה נוספת, גם היא כמו קודמותיה תהיה בשיעור של 0.75%. מסבירים ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון.
עוד הסבירו בכירי בנק לאומי כי הלחץ על הפד צפוי לבצע שינויים בתהליך צמצום המאזן שיגדל ויוביל, ככל הנראה, לסיום מלא של QT באמצע 2023, זאת על מנת להימנע מחזרה למצב של ספטמבר 2019 עם תפקוד לקוי בשוקי כספים. "ייתכן ונימת ההודעה תהיה "יונית" יותר ותיתמך בהאטה של שיעור עליית עלויות ההעסקה בארה"ב" נכתב במסמך שהפיצו השניים.
בנוסף לכך בפמן ורזניק טוענים כי למרות הכניסה הצפויה למיתון, ה- ECB העלה את הריבית כצפוי ב – 75 נ"ב וצפוי להמשיך את מגמת ההידוק מוניטארי על רקע המשך המציאות של סביבת אינפלציה גבוהה מאוד. בנוסף לכך הצמיחה ברבעון השלישי בארה"ב מקורה בעיקר מנתוני סחר החוץ. המכירות לרוכשים מקומיים, מדד טוב יותר לביקוש הכלכלי הבסיסי בתוך ארה"ב, עלו רק ב-0.1% בחישוב שנתי, הנתון החלש ביותר מאז הרביע השני ב-2020.
מנגד מניות וול סטריט רשמו ביום שישי האחרון זינוק. מדובר בנתון מפתיע שכן עם עליות הריבית ואחוזי האינפלציה בשווקים ציפו לירידות חדות אך למעשה המצב בדיוק הפוך. הנתונים הכלכליים הפסימים דווקא עודדו משקיעים והניעו את תיאבון הסיכון לקראת פגישת המדיניות של הפדרל ריזרב.
לצורך העניין מדד הדאו ג'ונס עלה ביותר מ-800 נקודות בעוד שהנאסד"ק עלה ביותר מ-300 נקודות. כמו כן מדד S&P 500 סיים את היום בעליות של יותר מ-2%. עלייה זו הובילה לשבוע רביעי ברציפות של עליות, ודחפה את הדאו לכמעט 33,000, עלייה של 14% בחודש. המדד סגר את החודש הטוב ביותר שלו זה יותר מ-30 שנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה חכמים בבנק לאומי...
    ראובן לוי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הטמטום אוכל אותם.הם חושבים שהריבית תעלה.כאילו פתאום חילקו להם שכל.ואנחנו לא יודעים מזה בכלל.
    סגור