השוק

ענקית ההשקעות GLOBALX: ייקח זמן להשתלט על האינפלציה

ג'ון מאייר, מנהל ההשקעות הראשי ב-GLOBALX אומר כי שוק האג"ח מעיב על שוק המניות והדולר החזק מכביד על ביצועי החברות; ייקח עוד הרבה זמן להשתלט על האינפלציה, הוא אומר ומעריך שהפד ימשיך להיות אגרסיבי
ניצן כהן | 
ג'ון מאייר, מנהל ההשקעות הראשי ב-GLOBALX (צילום shutterstock, גלובס אקס)
ג'ון מאייר, מנהל ההשקעות הראשי בענקית ההשקעות GlobalX אומר היום כי הסערה בשוק האג"ח מכבידה על שוק המניות. "הבנקים וחברות התעופה מציגות ביצועים חזקים בעוד חברות המדיה החברתית בבעיה. "האינפלציה מחייבת את הפד להמשיך בהעלאות הריבית".
מאייר מנתח את הדוחות הכספיים שהתפרסמו עד כה ואומר כי "עד כה, בעונת הדוחות של הרבעון השלישי, מי שהיכו את התחזיות המוקדמות היו הבנקים שמהדוחות שלהם עולה חוסן של הצרכן האמריקאי. מנגד, הבנקים מזהירים גם מפני מיתון, ירידה בהכנסות ממשכנתאות ופיטורי עובדים.

"גם מגזרי השירותים ומוצרי הייסוד מציגים עד כה חוזקה יחסית. מצד שני, כמה מחברות המדיה החברתית מציגות בעיות במודל העסקי וירידה בהכנסות מפרסומות, והדבר גורר מטה את כל המגזר.
"חברות התעופה הציגו תוצאות חזקות הודות לביקושים גבוהים, וגם התחזיות לרבעון הרביעי נראות מעודדות. דאגה משותפת שעלתה בשיחות הוועידה של רבות מהחברות המדווחות היא הדולר החזק, אשר נוגס ברווחיות".
באשר לנתוני המקרו אומר מאייר כי שני הפרסומים המרכזיים השבוע יהיו התמ"ג לרבעון השלישי ומדד מחירי הצריכה הפרטית (PCE), אשר נחשב לברומטר האינפלציה הראשי של הבנק הפדרלי. "המדד רשם עלייה באוגוסט, ואנחנו מעריכים כי המדד הנוכחי ימשיך להצביע על עלייה במחירי השירותים ומנגד המשך התקררות במחירי הסחורות והמוצרים.
"הירידה במחירי האנרגיה היא גורם חיובי, אך האינפלציה עדיין מאוד מפושטת וייקח זמן עד שתתחיל להתאזן, ולכן אנחנו צופים המשך העלאות הריבית מצד הבנק הפדרלי. בתוך כך, הסערה בשוק האג"ח ממשיכה להכביד על שוק המניות. החשש הוא כי בעיות הנזילות בשוק האג"ח, על רקע הצמצום הכמותי, ילבו את התנודתיות, והדבר יזלוג גם לשוק המניות.
"תוצר הלוואי הנוסף הוא שמנהלי כספים, עם פורטפוליו מרובה נכסים, יתקרבו למצב של מחסור בביטחונות ועל כן יצטרכו להקטין את החשיפה שלהם, מה שרק יגביר את התנודתיות בנכסים השונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה