השוק

בין רוסיה לסין, המתכת הנפוצה בעולם נקלעה למשבר

האלומיניום נפגע בעקבות הסנקציות על רוסיה מחד, ומאידך הירידה בביקוש בסין. מוקדם יותר השבוע זינקו מלאי האלומיניום במחסני בורסת המתכות של לונדון (LME), מה שעורר חשש להשלכה אפשרית של אלומיניום ממוצא רוסי
מערכת ice | 
אלומיניום (צילום יח"צ rusal)
מתכת האלומיניום היא הנפגעת האחרונה של הרוחות הכלכליות העולמיות, כאשר המחירים יורדים על רקע חרם לכאורה של אלומיניום רוסי והעלויות התפעוליות שנוסקות.
מוקדם יותר השבוע זינקו מניות האלומיניום בבורסת המתכות של לונדון (LME), מה שעורר חששות מחזרה בלית ברירה לאלומיניום ממוצא רוסי. הבית הלבן מתכונן וכבר שוקל איסור על יבוא אלומיניום מהיצרנית הרוסית רוסאל.
"זה היה מאוד מאכזב עבור שוק האלומיניום העני לראות סוג של פגיעה כפולה מהיחלשות הביקוש העולמי, בסין בפרט, אבל גם רוסיה זורקת אלומיניום לשוק העולמי", אמרה אנליסטית הכרייה והמתכות של Wolfe Research, תמנה טנרס, ל-CNBC אתמול (חמישי), "אז בהחלט הרבעון הזה שיקף את האתגרים האלה."
גם הרבעון הבא לא מבשר טובות - אלא אם כן תינקט פעולה כלשהי לעצור את ההשלכות הפוטנציאליות של ייבוא מתכת ממוצא רוסיה ולהעלות את הביקוש הסיני, הן בפיתוח תשתיות והן בבניית נכסים, הוסיפה טנרס.

עד כה, אין סימנים שהדרישה הסינית עשויה להשתפר במהירות בהתחשב בכך שהנשיא שי ג'ינפינג אותת בישיבת המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג שסין תעמוד במדיניות הקורונה הקשוחה שלה, היא הוסיפה.
ורבים באירופה גם מתמודדים עם עלויות תפעול גבוהות יותר, בעיקר בשל עליית מחירי החשמל, אמרה טנרס. "החשמל הוא כ-30% מסך העלויות של מפעל ריתוך אלומיניום, כך שהם פשוט נדחקו לחלוטין בחלק מהפעילות האירופית", אמרה טנרס.
כל זרימה של אלומיניום רוסי למחסני LME מהווה גם בעיה מורכבת יותר, ואם ארה"ב אכן תמשיך עם סנקציות נגד היצרן הרוסי רוסאל, עשויות להיות לכך השלכות על שרשראות אספקת האלומיניום העולמיות.
רוסאל היא לא רק יצרנית גדולה של אלומיניום ראשוני (9% מהאספקה העולמית) היא גם מוטבעת בשרשרת אספקה ​​גלובלית הדרושות לייצור המתכת, הבוקסיט והאלומינה. "הסנקציות של רוסאל ב-2018 השפיעו על הפעילות בגינאה ובג'מייקה, בעוד שמפעלי היתוך באירופה נאבקו כדי להבטיח אספקת חומרי גלם", הוסיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה