השוק

הזהב כבר לא נוצץ: ירידות חדות במחירי מלך המתכות

אחרי עשורים שבהם נחשב הזהב כהשקעה בטוחה, המוגנת מפגעי האינפלציה, אך לא עוד. המצב הכלכלי במערב נגס במחירי המתכת הנוצצת, שמחירה ירד כמעט בחמישית מאז השיא האחרון בחודש מרץ
מערכת ice | 
מחיר הזהב (צילום pixabay)
מזה שנים רבות החשיבו כלכלנים ומשקיעים זהירים את הזהב כמקלט בטוח - השקעה יציבה, המוגנת מפני טלטלות של אינפלציה ומשברים כלכליים. במצבי משבר שכאלה מחירו אף היה לא פעם מאמיר. גם סגנו של הזהב, הלוא הוא הכסף, התאפיין ביציבות דומה. 
וכעת, האינפלציה הגבוהה מדביקה גם את מה שנחשב פעם למניה בטוחה: מאז חודש מרץ האחרון ירד מחיר הזהב בכ-19%, עד שהיום הוא נסחר בשווי של כ-1,675 דולר לאונקיה. בתקופה זו הכסף איבד אפילו יותר מערכו, והוא ירד בכ-29%.
האינפלציה משתוללת בכל העולם המערבי, והיא הביאה איתה העלאות ניכרות בריבית במדינות רבות. בבריטניה למשל האינפלציה עומדת על 9.4%, כשהבנק המרכזי של אנגליה צפוי להודיע ​על העלאת ריבית נוספת, כנראה ב-0.5% ומעלה. זה יביא את ריבית הבסיס בבריטניה ל-2.25% ומעלה מזה. בארה"ב האינפלציה היא 8.3% והפדרל ריזרב כנראה יודיע ​​על העלאת ריבית נוספת ומשמעותית של 0.75%-1%, שתביא את ריבית הבסיס בארה"ב לעמוד על 3%-3.25% ואולי אף 3.25%-3.5%.
ייתכן בהחלט שגם הבנק המרכזי האירופי יצטרך להעלות את הריבית לרמה המגבילה את הצמיחה הכלכלית כדי "לצנן את הביקוש ולהילחם באינפלציה גבוהה באופן בלתי מתקבל על הדעת", כך אמרה נשיאת ה-ECB כריסטין לגארד ביום שלישי השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה