השוק

האם אורקל של לארי אליסון בדרך למחיקת השקעת עתק?

הממשל האמריקאי הודיע על דחייה רביעית בפריסת מערכת חדשה לניהול התיקים הרפואיים של חיילים משוחררים מצבא ארה"ב, בעקבות בעיות רבות במערכת. מדובר בחוזה בשווי 10 מיליארד דולר, שהיה בין השיקולים שהובילו את לארי אליסון, היהודי העשיר בעולם, לרכוש אותה בעשרות מיליארדי דולרים
יאיר מור |  2
לארי אליסון (צילום מתוך פייסבוק, pexels, unsplash)
האם אחת הרכישות הגדולות בהיסטוריה בדרך להפוך לכישלון אדיר שימחק מיליארדי דולרים? המחלקה לענייני חיילים משוחררים בממשל האמריקאי – המקבילה לאגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון אצלנו – הודיעה ביום חמישי כי היא דוחה את פריסתה והפעלתה של מערכת חדשה לניהול התיקים הרפואיים של חיילים משוחררים בארה"ב בחצי שנה נוספת, שאותה רכשה במסגרת עסקת ענק מחברת ניהול התיקים הרפואיים הדיגיטלי Cerner.
לדברי סגן המזכיר (כלומר השר) לענייני חיילים משוחררים, דונלד רֶמי, "כרגע, מערכת התיקים הרפואיים האלקטרונית של אורקל-סרנר אינה מספקת (את הסחורה) עבור ספקי שירותים רפואיים לחיילים משוחררים והמחלקה לחיילים משוחררים – ואנו מטילים על אורקל-סרנר ועל עצמנו את האחריות לעשות זאת נכון". הוא הוסיף כי "לחיילים משוחררים ולמטפלים (שלהם) מגיעה מערכת תיקים חלקה ועכשווית – ולא ננוח עד שיקבלו אותה".
סרנר זכתה במכרז לאספקת המערכת ב-2018, תמורת סכום אדיר של 10 מיליארד דולר. ההכנסה הממשלתית הבטוחה הזו היתה, מן הסתם, אחת הסיבות שהובילה את ענקית שירותי הענן אורקל, שאותה ייסד המיליארדר היהודי לארי אליסון ומנהלת הישראלית-לשעבר צפרא כץ, להודיע לפני כשנה על רכישת סרנר תמורת סכום עתק של 28.3 מיליארד דולר – הרכישה השביעית בגובהה בהיסטוריה של ההייטק, שהושלמה ביוני האחרון.
עם זאת, עוד לפני הרכישה כבר היה ברור שמשהוא לא בריא עובר על חברת סרנר: כבר ב-2018 נערך לה שימוע בבית הנבחרים, בעקבות 156 תלונות שהתקבלו נגד מערכת דומה שבנתה עבור הצבא האמריקאי במסגרת חוזה שבו זכתה ב-2015; את פריסת המערכת עבור חיילים לשעבר דחה ממשל ביידן כבר שלוש פעמים, בהן אחת שאירעה ביוני 2021, חודשים ספורים לפני רכישת החברה על ידי אורקל. ביולי האחרון, זמן קצר לאחר השלמת העסקה, נדחתה הפריסה פעם נוספת, לינואר 2023, וכעת היא נדחית ליוני.
הסיבה לדחיות הרבות היא בעיות בפיילוט של המערכת שפועל כבר ב-5 מרכזים רפואיים לחיילים משוחררים, כהכנה לפריסה המתוכננת ב-25 נוספים בשנה הבאה. בין הבעיות שדווחו ניתן למנות תקלות במערכת הזמנת התורים, מערכת ניהול מרשמי התרופות, איטיות בתגובות התוכנה וחמור מכל – בקשות מסוימות נכנסות לרשימה שהרופאים וספקי השירותים הרפואיים כלל לא יודעים על קיומה, ולכן לא יראו את הבקשות בה לעולם.
מניית אורקל ירדה ביום שישי ב-1.4%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה הכי כרועה בעולם
    שתפ 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מסורבל, איטי ולא נוח... הם רק רוכשים שירותים וחברות אבל לא מבצעים שום יעול או מיזוג נורמלי בשירותים חברה זוועה.
    סגור
  • לא נכון Netsuite מעולה… (ל"ת)
    Ix 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור