השוק

הסיבה האמיתית שענקיות הטכנולוגיה נוטשות את סין

חשש בסין בעקבות החלטה של חברות טכנולוגיה גדולות להעביר את הייצור שלהן מסין למדינות אחרות כמו וייטנאם והודו. סין תמיד הייתה מקום בעייתי לעסקים עבור החברות המערביות, אך כעת החסרונות עולים על היתרונות
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
משבר בסין. חברות טכנולוגיה גדולות רבות מחליטות להעביר את הייצור שלהן מסין למדינות אחרות וזאת בעקבות חששות רבים. "כלכלה נחלשת, סגרים מרובים בעקבות הקורונה, סנקציות דו צדדיות למסחר, אפשרות לעימות מול טאיוון. אלה הרבה סיבות לחברות לצאת מסין", אמר עמית בכיר בקבוצת הדיון American Enterprise Institute (AEI).
אפל, אמזון, גוגל, וולוו וסמסונג אלה רק חלק מהחברות שהחליטו להוציא את הייצור שלהן מסין. בין המדינות אליהן החברות הוציאו את הייצור נמצאות וייטנאם והודו. שום דבר בלעשות עסקים עם סין אף פעם לא היה קל לחברות הענק. בעוד התאפשרה להם גישה לכוח עבודה וייצור זול תמיד נלוו לזה הוצאות עקיפות.
סין ידועה בהפרות זכויות האדם, גניבת זכויות יוצרים, הגבלות עסקיות רבות, הרצת מניות ולא מעט התערבות של המפלגה הקומוניסטית השולטת במדינה. הבעיות שצצו בשנתיים האחרונות ביחד עם הבעיות שהיו מאז ומתמיד נראות בצורה ברורה בסקר על סיכון פוליטי שבוצע על ידי Willis Towers Watson שמצא כי 95% מהארגונים הבינלאומיים מודאגים לגבי המצב בסין. מדובר בעלייה דרסטית בחשש של הארגונים לעומת שנת 2020 בה רק 62% היו מודאגים (גם אחוז מאוד גבוה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה