השוק

האנליסט הטכני של אופנהיימר: יכול להיות שהירידות מוצו

הארי וואלד, האנליסט הטכני של אופנהיימר אומר היום שתבנית ההתנהגות של מניות עם מאפיינים מחזוריים יכולה לסמן שהירידות בשווקים מוצו; "השנה הבאה היא שנת בחירות בארה"ב והיא באופן מסורתי שנה חזקה לשוק המניות"
ניצן כהן |  1
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
האנליסט הטכני של אופנהיימר, הארי וואלד, שנחשב לאחד הבולטים בתחומו מנתח את הירידות האחרונות בשוק המניות בדרך מעניינת למדי. הניתוח שלו מראה שהירידות נגרמו בעיקר במניות הדפנסיביות בעוד המניות שמאופיינות בהתנהגות מחזורית (כלומר, מניות שמגיבות מהר לכל כיוון) התנהלו דווקא באופן חיובי וזה, להערכתו, עשוי לסמן את מיצוי האווירה השלילית בשווקים.
"תבנית זו, בנוסף לשיפור בהתנהגותן היחסית של מניות ה Small-Cap ועונתיות חיובית ברבעון הרביעי, הם הגורמים התומכים בהערכה החיובית גבי כיוונו העתידי של שוק המניות האמריקאי".
 
ארי ואלד מדגיש כי מניות חברות קטנות המרכיבות את מדד ה Russell2000 מפגינות לאחרונה ביצועי יתר לעומת מדד ה- S&P500  הכללי, סימן חיובי שעשוי ללמד על מיצוי מגמת הירידה של השנה הנוכחית. יחד עם זאת, ואלד עדיין נזהר בשל העלייה המתמשכת בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים, ומאמין כי פריצתן מעל רמת ההתנגדות של 4% עלולה להוביל למפולת חדשה בשוק המניות.
ברמה הטכנית, מציב ארי ואלד למדד ה S&P500 את רמות התמיכה הקרובות ב-3,636 וב-3,584 נקודות, כנגד רמות ההתנגדות של 3,986 ו -4195 נקודות.
בנוסף, מציין ארי ואלד את החולשה היחסית במניות הדפנסיביות, המרכיבות את מדד S&P Low Volatility  (קרן סל  SPLV).  זאת כנגד השיפור בהתנהגות אפיקי השקעה מחזוריים בעלי ביטא גבוהה, המרכיבים את מדד S&P500 High Beta (קרן סל SPHB). האסטרטג הטכני של אופנהיימר מעריך כי תבנית התנהגות זו עשויה לסמן את מיצוי מגמת הירידה של השנה האחרונה, ולהוביל להיפוך מגמה. 
ואלד חוזר על הערכתו הקודמת כי שנת בחירות ביניים בארה"ב הנה חלשה יחסית, ואילו השנה הבאה, השנה השלישית של מחזור הנשיאות, מתאפיינת מסורתית בביצועים חזקים, עם עליה ממוצעת של 14% במדד ה S&P500.
מבחינת אפיקי השקעה ספציפיים, ממליץ ארי ואלד על מניות צמיחה בקבוצת Mid-Cap המרכיבות את קרן סל IWP , קרן המפגינה ביצועי יתר לעומת מדד ה S&P500 הרחב.
ברמת הסקטורים, ממליץ ואלד על סקטור שירותי האנרגיה  (קרן סל IEO), מגזרי ברוקראז' ובורסאות (קרן סל (IAI ואפיקים מחזוריים נוספים כגון תעשיה כבדה ומכשירי אלקטרוניקה. ברמת מניות בודדות, ממליץ ארי ואלד על מניות הטכנולוגיה CSGP, PAYC, ANET  ו IT וכן על מניות כלכלה מסורתית כגון COP, CMI, KEYS ו-RJF.
לעומת זאת, ארי ואלד נזהר מהמניות הדפנסיביות בסקטור הצריכה הבסיסית, הן באמצעות קרן סל XLP והן במניות ספציפיות כגון מניות חברות המזון והמשקאות KO, MDLZ, KHC, MKC,  וכן מניות חברות מותגי צריכה כגון PM, PG, CL ו KMB, אשר בולטות לאחרונה בביצועי חסר לעומת שוק המניות הכללי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סטטיסטיקה של אנליסט
    הראל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יודע את אחוז ההצלחות של ואלד? לדעתי כל אנליסט שמפרסם הערכה צריך לפרסם את אחוזי ההצלחה שלו כדי שיהיה זמין לציבור לשפוט
    סגור