השוק

חמש שנים לעסקה הגדולה ביותר של אמזון: מה השתנה?

כבר חצי עשור עבר מאז שענקית המסחר האלקטרוני רכשה את חברת Whole Foods u ומאז עשתה בה שינויים רבים במטרה להתחרות בוולמארט
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
לפני חמש שנים, אמזון סגרה את הרכישה של Whole Foods ב-13.7 מיליארד דולר, ללא ספק הרכישה הגדולה ביותר אי פעם עבור ענקית המסחר האלקטרוני ומחשוב הענן. מאז, אמזון ביצעה שינויים רבים ברשת, מהורדת מחירים ועד להטמעת טכנולוגיית קופות ב-500 החנויות שלה בארה"ב. אמזון פתחה 60 מיקומים חדשים, כולל "חנות אפלה" אחת, המוקדשת כולה למילוי הזמנות מקוונות. עם זאת, Whole Foods עדיין שולטת רק בקצת יותר מ-1% משוק המכולות, לפי חברת המחקר Numerator, בהשוואה ל-19% של וולמארט ו-9% של קרוגר.
בשבוע הבא, Whole Foods מקבלת מנכ"ל חדש לראשונה מאז הקמתה ב-1980. ראש התפעול ג'ייסון בויכל נכנס לתפקיד הראשי ב-1 בספטמבר ויחליף את המייסד הצבעוני והמקטב, ג'ון מאקי, שפעם תואר כ"היפי ימני." ביוכל משתלט על הרשת בזמן מכריע עבור אמזון, שקופצת עמוק יותר לעולם הקמעונאות האישית, תוך התמקדות במצרכים. ההכנסות בחנויות הפיזיות שלה טיפסו ב-12% ברבעון השני, בעוד המכירות המקוונות ירדו. זה מסמן שינוי מהשנים הקודמות, כאשר החנויות הפיזיות של אמזון פיגרו אחר העסק הקמעונאי הכולל. מחוץ לעסקי המזון, אמזון סגרה לאחרונה 68 חנויות, כולל כל חנויות אמזון ספרים, 4 כוכבים וחנויות פופ אפ.
השינויים הגיעו במהירות, אבל המעבר לא היה חלק עבור כוח העבודה של Whole Foods. שנה לאחר הרכישה, קבוצה של עובדי Whole Foods שלחה אימייל לאלפי עובדים עמיתים עם רשימה של תלונות הקשורות להשתלטות, כולל הסרה של כמה אופציות למניות ו"כל הזמן התבקשו לעשות יותר עם פחות משאבים ועכשיו עם פחות פיצויים". חלק מהעובדים ניסו להתאגד במסגרת האיגוד הקמעונאי, הסיטונאי וחנויות הכלבו הגדול, אך המאמצים הללו נתקעו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה