השוק

תעשיות נשק יפניות ודרום קוריאניות מזנקות בצל האיום

בצל האיום מצד צפון קוריאה, מניות שתחום התעשייה הביטחונית בדרום קוריאה ויפן חוות זינוק חד בימי המסחר האחרונים
מערכת ice | 
בורסות אסיה (צילום shutterstock)
חברות בתעשיית ההגנה והחימוש בשווקים יפניים ודרום קוריאנים חוות זינוק חד בשעות המסחר בשוק האסייתי, בעקבות רצף הטילים שנורו מצפון קוריאה לכיוון המדינות בשבוע האחרון.
בדרום קוריאה, המניות של חברת 'האנווה', העוסקת בייצור מנועים למטוסים שונים, צמחה במעל ל-3%, בעוד שחברת 'קוריאה' העוסקת באותו השוק ואף מתמקצעת בתחום התעופה הצבאית זינקה מעל ל-4%. חברת 'ויקטק', אשר מייצרת ציוד צבאי, זינקה ל-11% לראשונה מעל לחודש. 
ביפן, חברת 'מיצובישי', שעוסקת בין היתר בייצור מכונות שונות לצבא, לצד כלי תעופה והגנה, עלתה בשוק האסייתי ב-3%. חברת 'הוזויה פיירו', שמייצרת פצצות מסוגים שונים עבור הצבא היפני, עלתה ב-5%.
כזכור, בשבוע האחרון דווח כי צפון קוריאה שיגרה טיל לכיוון יפן בפעם הראשונה בתקופה ארוכה וזאת לצד שיגורים נוספים טרם זאת לכיוון דרום קוריאה. הדבר התקבל בחומרה רבה בקרב שתי המדינות. ראש ממשלת יפן כינה את הפעולות הללו כ'ברבריות' בעוד שנשיא דרום קוריאה הכריז כי משרדו שוקל סנקציות חמורות כנגד צפון קוריאה. 
גם גורמים מצד ארה"ב גינו את "הניסוי" של צפון קוריאה ואמרו שמדובר בתקיפה בלתי מתקבלת על יפן וכי מדובר בפעולות מסוכנות. יתרה מכך, מדווח כי על פי סימנים שונים, ייתכן כי צפון קוריאה עלולה לבצע ניסויים גם בנשק גרעיני בחודשיים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה